تماس تلفنی هرتزوگ با محمود عباس در آستانه عید قربان 

به‌دنبال رشته حمله‌های اخیر علیه اسرائیلی‌ها و همچنین حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی به غیرنظامیان فلسطینی، رئیس‌جمهوری اسرائیل بر اهمیت «مبارزه قاطع با تروریسم» تاکید کرد

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی (راست) و اسحاق هرتزوگ، رئيس‌جمهوری اسرائيل (چپ)، ۱۸ اوت ۲۰۱۵ ـ ABBAS MOMANI / AFP

در آستانه فرارسیدن عید قربان در کشورهای اسلامی، اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهوری اسرائیل، روز سه‌شنبه ۲۷ ژوئن در تماس تلفنی با محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطینی، این مناسبت را به محمود عباس، خانواده او، مردم فلسطین و تمامی مردم منطقه تبریک گفت. 

به‌دنبال رشته حمله‌های مرگباری که اخیرا در کرانه غربی علیه اسرائیلی‌ها صورت گرفت، هرتزوگ در این تماس تلفنی بر اهمیت «مبارزه قاطع با تروریسم و اقدام‌های تحریک‌آمیز و نفرت‌پراکن» تاکید کرد. او در عین حال، حمله‌های اسرائیلی‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه غربی را محکوم کرد. 

رئیس‌جمهوری اسرائیل در تماس تلفنی با رهبر تشکیلات خودگردان فلسطینی، گفت که خنثی کردن تروریسم که به مردم، خانواده‌ها و جوامع آسیب می‌زند و حسن هم‌جواری در منطقه خاورمیانه را به خطر می‌اندازد، به اقدام قوی نیاز دارد.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌تر در روز سه‌شنبه، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، نیز با حسین الشیخ، وزیر امور مدنی تشکیلات فلسطینی، گفت‌وگو کرده بود. آنان نیز درباره افزایش فعالیت‌های تروریستی علیه اسرائیل در هفته‌های اخیر و همچنین اقدام‌های خشونت‌آمیز شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه فلسطینی‌ها گفت‌وگو کردند. 

به‌دنبال حمله‌های مردان مسلح وابسته به شبه‌نظامیان حماس، گروه مسلح تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران، که در تاریخ ۲۰ ژوئن صورت گرفت و چهار اسرائیلی را کشت، صدها تن از شهرک‌نشینان اسرائیلی برای پنج روز در شهرها و روستاهای فلسطینی دست به خشونت زدند و  خانه‌ها و اتومبیل‌ها را به آتش کشیدند. روز چهارشنبه گذشته یک فلسطینی در شرایطی که جزئیات آن معلوم نیست، کشته شد. 

گالانت گفت که اسرائیل «خشونت‌های افراطی‌گرایان اسرائیلی علیه شهروندان غیرنظامی فلسطینی در روزهای اخیر را به شدت محکوم می‌کند». او وعده داد که اسرائیل این افراد خشن را به سزای اعمالشان می‌رساند.

گالانت و الشیخ همچنین بر سر برقراری فضای آرام در کرانه غربی توافق کردند. این اولین بار است که تماس تلفنی میان گالانت و مقام‌های رسمی تشکیلات خودگردان فلسطینی به‌صورت عمومی اعلام می‌شود.