بانوی اول آمریکا در سفر خاورمیانه چه پوشید

جیل بایدن در این سفر سراغ آرشیو لباس‌های قدیمی‌اش رفت

 جیل بایدن از مشتریان ثابت ریم عکرااست و در مراسم شخصی، مانند عروسی نائومی بایدن، نیز به سراغ همین خانه مد لبنانی رفت.-AFP

سفر جیل بایدن از امان آغاز شد. بانوی اول آمریکا هفته گذشته همراه با دخترش اشلی در مراسم عروسی ولیعهد اردن، شاهزاده حسین، با امیره رجوه شرکت کرد.

برای شرکت در مراسم مذهبی عقد، همسر رئیس‌جمهوری آمریکا لباس یاسی روشنی از طراح لبنانی ریم عکرا انتخاب کرد. این اولین بار نبود که او در این لباس دیده می‌شد. پیش‌تر، در ماه آوریل، او این لباس را در مراسم شام دولتی در کاخ سفید پوشیده بود.

در ضیافت شام، او لباس خود را به پیراهنی گل‌دوزی شده با کریستال به رنگ بنفش، با طرح شکوفه،‌ از برند اسکار د لا رنتا، تغییر داد. او این ظاهر را با یک شال نازک بنفش روشت، که به دور شانه‌هایش گره زده بود، ترکیب کرد.

خانه مدی که اسکار دلا رنتا بنا نهاد و برای همسران رئیس‌جمهوری‌های پیشین آمریکا، از جمله ژاکلین کندی و هیلاری کلینتون، لباس طراحی کرده است، پس از مرگ اسکار همچنان مورد توجه زنان شماره یک کاخ سفید است.

جیل بایدن با پیراهن سرمه‌ای اسکار د لا رنتا وارد قاهره شد که یکی از لباس‌های محبوب او در مراسم گوناگون بوده است.

این پیراهن چهار هزار دلاری را قبلا در چند مراسم دیگر، از جمله در ژوئن سال گذشته، برای ملاقات با پناهندگان اوکراینی در مادرید و در کنار ملکه لتیزیا، به تن کرده بود.

بایدن این پیراهن را در دیدار با رئیس‌جمهوری مصر عبدالفتاح السیسی و همسرش انتصار عامر در کاخ اتحادیه پایتخت نیز پوشیده بود.

بانوی اول آمریکا در دیدار با جوانان مصری در مسجد دانشگاه الازهر لباس خود را به پیراهن آستین بلند طرح‌دار آبی از برند درک لام (Derek Lam) تغییر داد و به احترام آداب و رسوم محلی، موهایش را با روسری آبی نازکی پوشاند. او این لباس را در فوریه امسال، در سفر به کنیا، نیز پوشیده بود.

مطابق با سنت همیشگی، دیدار از اهرام مصر در برنامه ثابت مقام‌های سیاسی است که به قاهره سفر می‌کنند.

احمد عیسی، وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر، و مصطفی وزیری، رئیس شورای عالی آثار باستانی مصر، بانوی اول آمریکا را برای بازدید از اهرام جیزه همراهی کردند.

او بار دیگر به سراغ اسکار د لا رنتای محبوبش رفت و پیراهن گل‌دار به رنگ سبزآبی انتخاب کرد. او این پیراهن تابستانی را سال گذشته در سفرهای ایالتی پوشیده بود.

روز بعد، هواپیمای حامل بایدن در مراکش به زمین نشست، جایی که پادشاه محمد ششم و شاهزاده لالا حسنا از میهمانان استقبال کردند. او یک بار دیگر برای مراسم ورودش به مراکش به سراغ آرشیو قدیمی لباس‌هایش رفت و پیراهن کمربنددار ساتن بنفش پررنگ سفارشی از ریم عکرا را دوباره پوشید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او این لباس را قبلا در مهمانی کنگره پوشیده بود. این سایه از رنگ بنفش را ملکه کامیلا نیز دوست دارد و چند سال متوالی در جشن کشورهای مشترک‌المنافع لباس‌هایی به این رنگ پوشیده است.

جیل بایدن از مشتریان ثابت ریم عکرا است. ماه پیش نیز، در سفر به بریتانیا به مناسبت تاج‌گذاری چارلز در عمارت نخست‌وزیری بریتانیا، لباسی از این خانه مد پوشید. او در مراسم شخصی، مانند عروسی نائومی بایدن، نیز به سراغ همین خانه مد لبنانی رفت.

جیل بایدن در مراکش از مدرسه اسلامی معروف بن یوسف دیدن کرد که در قرن چهاردهم تاسیس شده است. در این دیدار، او پیراهن آستین‌کوتاه قرمزی از خانه مد سوئیسی اکریس به تن داشت.

جیل بایدن در روز پایانی تور خاورمیانه‌اش یک بار دیگر لباس گل‌داری از اسکار د لا رنتا پوشید. او در بازدیدش از مدرسه راهنمایی ابن العارف، لباسی به رنگ آبی با طرح شمعدانی صورتی‌رنگ به تن داشت که پیش‌تر، در دیدار با معلمان برتر سال ۲۰۲۳ در کاخ سفید، پوشیده بود.

مراکش آخرین ایستگاه این سفر جیل بایدن بود. او عصر دوشنبه پنج ژوئن در سفری دیگر به لیسبون، پرتغال، پرواز کرد.

بیشتر از مُد و زیبایی