مایک پنس رسما وارد رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شد

مایک پنس ۶۳ ساله قرار است چهارشنبه، ۷ ژوئن، با انتشار یک ویدیو و سخنرانی، کارزار انتخاباتی خود را رسما آغاز کند

مایک‌ پنس وارد رقابت‌های انتخاباتی جمهوری‌خواهان شد - Eric BARADAT / AFP

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده، دوشنبه، ۵ ژوئن (۱۵ خرداد)، به رقابت‌های درون‌حزبی جمهوری‌خواهان برای تعیین نامزد حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده پیوست و با ارائه اسنادی به کمیسیون انتخابات فدرال، رسما وارد مبارزات انتخاباتی شد.

این اقدام، مایک پنس را در مقابل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق قرار می‌دهد که از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ ساکن کاخ سفید بود. مایک پنس ۶۳ ساله قرار است چهارشنبه، ۷ ژوئن، با انتشار یک ویدیو و سخنرانی، کارزار انتخاباتی خود را رسما آغاز کند.

بر اساس نظرسنجی‌هایی که تاکنون منتشر شده، دونالد ترامپ از دیگر رقبای خود پیش است. مایک پنس همچنین به حد چشمگیری از ران دسنتیس، فرماندار ایالت فلوریدا، عقب‌تر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مایک پنس آخر هفته گذشته در مصاحبه‌ای به فاکس‌نیوز گفت: «اگر اواخر این هفته وارد رقابت شویم، بسیار مطمئنم که از حمایت برخوردار خواهیم بود تا بتوانیم پیام خود را منتقل کنیم.» او همچنین گفت که منابع لازم را برای گفتن روایت خود را در این رقابت‌ها خواهد داشت.

پنس فرماندار ایالت ایندیانا بود که دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود در ۲۰۱۶، او را به معاونت خود انتخاب کرد. پنس چهار سال در مسند معاون رئیس ‌جمهوری، به ترامپ وفادار بود. اما در جریان انتخابات ۲۰۲۰ راه خود را از ترامپ جدا کرد.

پنس علنا از دونالد ترامپ به دلیل ادعای او مبنی بر اینکه پنس از اختیارات لازم برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ برخوردار بود، انتقاد کرده است. پنس درباره این موضوع گفت: «رئیس‌ جمهوری ترامپ اشتباه کرد. من حق نداشتم نتایج انتخابات را لغو کنم.» با این حال، پنس شخصیت ترامپ را هدف قرار نداده و بارها گفته است که به کارنامه دولت ترامپ افتخار می‌کند.

پنس مدت‌ها با حق سقط جنین مخالفت کرده است و اغلب می‌گوید که خود را «مسیحی، محافظه‌کار و جمهوری‌خواه» می‌داند.  

بیشتر از جهان