چگونه افراد خواب را به چشم شریک زندگی‌‌شان حرام می‌کنند

وقتی صحبت از همخواب شدن با‌ملاحظه به میان می‌آید، ممکن است بعضی از عادت‌های فعلی قبل از خواب شما نیاز به بازنگری داشته باشند

اما گزینه دیگری وجود دارد و آن جدا خوابیدن است‌ـ Canva

نظرسنجی در مورد خواب روشن کرده است افراد چه کارهایی انجام می‌دهند که خواب شریک زندگی‌شان را مختل می‌کند.

آماده می‌شوید که به خانه شریک زندگی‌تان نقل‌مکان کنید؟ بد نیست جایی هم برای حیوان عروسکی مورد علاقه آن‌ها باز کنید. بر اساس داده‌های جدید، ۵۲ درصد از آمریکایی‌ها با یک پتوی دستی یا حیوان عروسکی بزرگ شده‌اند و ۷۷ درصد گزارش کرده‌اند که حتی زمانی که با شریک زندگی خود در یک تخت مشترک‌اند، آن‌ها را از خود دور نمی‌کنند.

نیویورک پست به نقل از سرویس خبری ساوث وست، گزارش می‌کند مطالعه اخیر روی ۲۰۰۰ بزرگسال آمریکایی- که با شریک زندگی خود زندگی می‌کنند- نشان داد که وقتی صحبت از همخواب شدن با‌ملاحظه به میان می‌آید، ممکن است بعضی از عادت‌های فعلی قبل از خواب شما نیاز به بازنگری داشته باشند.

این نظرسنجی را که وان‌پل (OnePoll) برای شرکت لوازم خواب سرتا سیمونز انجام داد، عادت‌های خواب و رفتارهای شبانه زوج‌هایی را که با هم زندگی می‌کنند بررسی و بعضی از مهم‌ترین اختلال‌های خواب آن‌ها را کشف کرد، از جمله زمانی که شریکشان روانداز را برای خودش می‌کشد (۳۵٪)، آن‌ها را با لگد زدن و چرخیدن بیدار می‌کند (۳۵٪) با تلویزیون روشن می‌خوابد (۲۸٪)، خروپف می‌کند (۲۸٪) یا با چراغ روشن می‌خوابد (۲۷٪).

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

می‌دانید یکی دیگر از موارد تحمل‌ناپذیر برای بسیاری از افراد چیست؟ دوش گرفتن قبل از خواب. نزدیک به دو سوم (۶۴٪) از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی ادعا کردند که همیشه قبل از خواب دوش می‌گیرند، در حالی که ۵۸٪ گفتند اگر شریک زندگی آن‌ها این کار را نکند، اذیت می‌شوند.

لورا بروویک، رئیس شرکت لوازم خواب سرتا سیمونز، گفت: «خوابیدن کنار فرد دیگر، مجموعه‌ای از اختلال‌های خواب را به همراه دارد. کسانی که کنار دیگران می‌خوابند و می‌خواهند خواب با کیفیتی داشته باشند، باید با شریک زندگی خود درباره روال و محیط خواب توافق کنند، این توافق می‌تواند در مورد زمان منظم خواب و بیداری یا حذف مواردی باشد که باعث حواس‌پرتی‌های غیرضروری در اتاق خواب می‌شود. تشک مناسب نیز می‌تواند کمک کند. افرادی که کنار هم می‌خوابند باید به‌ دنبال محصولات خوابی باشند که ویژگی‌هایی خاصی داشته باشد و حرکت را طوری منتقل کند که جلوی بیدار شدن‌های نیمه‌شبی را بگیرد و همچنین فناوری خنک‌کننده داشته باشد، زیرا هنگام استفاده از تخت مشترک ضروری‌‌تر به نظر می‌آید.»

به نظر می‌رسد که پاسخ‌دهندگان موافق باشند. وقتی از آن‌ها پرسیدند که چه چیزی می‌تواند به خواب بهتر کمک کند، تشک جدید/ بهتر (۳۶٪)، بالش جدید/ بهتر (۳۴٪) یا تخت بزرگ‌تر (۲۹٪) در صدر فهرست قرار گرفتند.

اما گزینه دیگری وجود دارد که زوج‌هایی که کنار هم می‌خوابند برای استراحت بهتر در نظر می‌گیرند و آن جدا خوابیدن است. تقریبا نیمی از افراد مورد بررسی (۴۹٪) مایل‌اند در یک تخت جداگانه بخوابند و این ممکن است به این دلیل باشد افرادی که با هم زندگی مشترک دارند در هفته کمتر از چهار شب خوب می‌خوابند.

بیشتر از زندگی