ترامپ: کارزار انتخاباتی دسنتیس فاجعه‌بار است!

جو بایدن با اشاره به برخی نظرات دسنتیس، که از نظر دموکرات‌ها مخالف حقوق و آزادی‌های مدنی شهروندان آمریکا است، به اعلام نامزدی او واکنش نشان داد

پس از اعلام نامزدی ران دسنتیس، فرماندار ایالت فلوریدا، در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان به‌منظور تعیین نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ در ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و یکی دیگر از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات سال آینده، با انتشار متنی کوتاه در شبکه اجتماعی «تروث سوشیال» (Truth Social) نسبت به آغازِ کارزارِ انتخاباتی سرسخت‌ترین رقیبش واکنش نشان داد.

دونالد ترامپ ضمن اشاره به حضور دسنتیس در اسپیسِ ایلان ماسک و «فاجعه» خواندن نخستین حضور عمومی فرماندار فلوریدا در مقام یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، نوشت:«[حالا بایستید و] تماشا کنید؛ کلِ کارزار انتخاباتی دسانتیس فاجعه‌بار خواهد بود.»

روز چهارشنبه، ۲۴ مه ۲۰۲۴، ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و مالک توییتر، اعلام کرد با استفاده از امکانِ اسپیس (Space) جلسه‌ای با حضور فرماندار ایالت فلوریدا در توییتر برگزار می‌کند؛ جلسه‌ای که بر اساس برنامه‌ریزی پیش نرفت و با اختلال‌هایی پیش‌بینی نشده روبرو شد اما در نهایت این امکان را در اختیار دسنتیس قرار داد تا با صدها هزار کاربر توییتر به‌طور مستقیم سخن بگوید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حالا رئیس جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا نیز با اشاره به اختلال‌ ۲۰ دقیقه‌ای که در جریان این اسپیس توییتری رخ داد، به رقیب خود طعنه می‌زند و با لحنی مجادله‌آمیز کلِ اعتبار و آیندهٔ سیاسی کارزار انتخاباتی دسنتیس را زیر سئوال می‌برد.

مشاورها و نزدیکان دونالد ترامپ نیز به تأسی از او «اختلالِ‌ ۲۰ دقیقه‌ای» را نشانه‌ای گرفتند از ناکارآمدی کارزار انتخاباتی دسنتیس. به‌عنوان مثال استیون چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، گفت اختلالی که در اسپیس دسنتیس به‌وقوع پیوست، و موجب شد صدها هزار کاربر از اسپیسِ مشترک او و مالک توییتر بیرون بیفتند، نشان می‌دهد که فرماندار ایالت فلوریدا در همان نخستین قدم راه‌اندازی کارزار انتخاباتی‌اش شکست خورده است. 

کارولین لیویت، از حامیان شناخته شده ترامپ، نیز در دسته افرادی بود که نسبت به چندوچون آغاز به‌کار رسمی کارزار انتخاباتی ران دسنتیس واکنش نشان داد و، مثل دیگر همفکرانش، تاکید کرد آنچه در اسپیس مشترک دسنتیس و ماسک رخ داد نشان می‌دهد فرماندار فلوریدا آمادگی حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ را ندارد.

از سوی دیگر طرفدارهای دونالد ترامپ نیز از اختلالی که در جریان اسپیسِ دسنتیس به‌وجود آمد دستمایه‌هایی ساختند برای شوخی‌های نیشدار و جدل‌های سیاسی درون جمهوری‌خواهان.

اما حضور دسانتیس در توییتر و همچنین اعلام نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، واکنش جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، را نیز در بر داشت. او با انتشار ویدئویی کوتاه از برخی اظهارات دسنتیس که از نظر دموکرات‌ها نظراتی علیه حقوق و آزادی‌های مدنی شهروندان آمریکا به‌حساب می‌آید، چنین نوشت:«می‌توانید نظرات دسانتیس را واضح و بلند بشنوید.»

بیشتر از جهان