ازدحام جمعیت در استادیوم فوتبال السالوادور؛ دست‌کم ۱۲ نفر کشته شدند

به گفته مسئولان وزارت بهداشت السالوادور، حدود ۹۰ نفر، ازجمله تعدادی کودک مجروح، تحت مداوا قرار گرفتند

ازدحام هواداران دو تیم فوتبال در السالوادور به کشته و زخمی شدن تعدادی از تماشاچیان منجر شد، ۲۰ مه ۲۰۲۳ ـ AFP

پلیس السالوادور اعلام کرد در پی ازدحام جمعیت و درگیری میان هواداران فوتبال برای تصاحب صندلی‌ها در یک استادیوم در پایتخت این کشور، دست‌کم ۱۲ نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شده‌اند.

به گزارش سی‌ان‌ان، پلیس السالوادور افزود: «اطلاعات اولیه حاکی از ازدحام هوادارانی است که سعی می‌کردند برای تماشای بازی بین دو تیم پرطرفدار آلیانزا و فاس به ورزشگاه کوسکاتلان وارد شوند.»

فرانسیسکو آلابی، وزیر بهداشت السالوادور، هم در توییتر اعلام کرد که تیم‌های اورژانس در استادیوم مستقر و در حال انتقال مجروحان به بیمارستان‌های محلی‌اند. به گفته او حدود ۹۰ نفر از جمله تعدادی کودک، به دلیل جراحت‌های متعدد تحت مداوا قرار گرفته‌اند اما وضعیت اکثر آن‌ها ثابت گزارش شده است. به گفته پلیس، بیشتر جان‌باختگان مردان و زنانی‌اند که بالای ۱۸ سال سن دارند.

نایب بوکله، رئیس‌جمهوری السالوادور، قول داد که پلیس ملی و دادستانی کل این کشور در مورد وقوع این حادثه تحقیقات جامعی انجام دهد. بوکله در توییتی نوشت: «همه تحت بازجویی قرار خواهند گرفت؛ تیم‌ها، مدیران، ورزشگاه، مسئولان بلیت‌فروشی، اعضای لیگ، فدراسیون و غیره.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بوکله از خود تصویر فردی «سخت‌گیر در برخورد با جرم و جنایت» ترسیم کرده و در این کشور که با باندهای تبهکاری درگیر است، سیاست‌هایی سخت‌گیرانه وضع کرده است. او مارس ۲۰۲۲ اجرای برخی مفاد قانون اساسی را تعلیق کرد و بدین ترتیب به نیروهای امنیتی اختیار داد شهروندان را به ظن عضویت در گروه‌های تبهکار زندانی کنند.

در ویدیویی که پلیس ملی السالوادور منتشر کرده است، آمبولانس‌های متعددی دیده می‌شوند که خارج از ورزشگاه پارک شده‌اند و پزشکان به‌سرعت به محل حادثه می‌روند.

عکس‌های گرفته‌شده از داخل ورزشگاه نیز انبوهی از مردم را نشان می‌دهد که بسیاری از آن‌ها پیراهن‌های سفید و آبی به تن داشتند.

دو تیم فوتبال آلیانزا و فاس از محبوب‌ترین تیم‌های فوتبال در این کشور آمریکای مرکزی محسوب می‌شوند. رقابت میان این دو تیم حدود ۱۰ دقیقه پس از وقوع این اتفاق، متوقف شد.

برخی از منابع رسانه‌ای در السالوادر اعلام کردند که فروش بلیت‌های جعلی و ازدحام جمعیت ناشی از آن علت این حادثه بوده است.

بیشتر از فوتبال