دادستان تهران: درکوتاه‌ترین زمان ممکن «لیدر‌ها» را محاکمه می‌کنیم

ابراهیم رئیسی از دادستان‌ها خواست وضعیت بازداشتی‌های اخیر را روشن کنند

علی القاصی، دادستان تهران/عکس از خبرگزاری موج

با گذشت یک ماه از اعتراض‌های مردمی آبان ۹۸ در ایران و سرکوب خشن آن از سوی نیروهای امنیتی،‌ مقامات تهران هنوز تعداد کشته‌ها و بازداشتی‌ها را اعلام نکرده‌ و در عین حال ادعا می‌کنند آمار رسانه‌ها و نهادهای خارج از ایران نیز درست نیست.

اما در حالی که امروز عفو بین‌الملل تعداد کشته‌های اعتراض‌های آبان را ۳۰۴ نفر اعلام کرده و با ابراز نگرانی از سرکوب و شکنجه بازداشتی‌ها خواستار واکنش فوری جامعه بین‌المللی شده است، ابراهیم رئیسی از دادستان‌های‌اش خواسته وضعیت بازداشتی‌ها را روشن کنند.

رئیس قوه قضاییه در جریان اعتراض‌ها که از ۲۴ آبان علیه وضعیت وخیم اقتصادی شروع شد و دست‌کم یک هفته ادامه داشت، از دادستان‌ها خواسته بود با معترضان که آنها را اغتشاش‌گر خواند، به طور قاطع برخورد کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش انتخاب، رئیسی در جلسه مسئولان قضایی که امروز (دوشنبه) برگزار شد، ضمن تقدیر از عملکرد خوب دادستان‌ها در جریان اعتراض‌های آبان‌ماه از آنها خواست تا حصول نتیجه نهایی کار را دنبال کنند.

همزمان علی القاصی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در گفتگو با فارس مدعی شد که ۳۰۰ نفر در تهران در بازداشت هستند و پرونده به گفته او «لیدرها» در اولویت رسیدگی قرار دارد.

القاصی به این خبرگزاری نزدیک به سپاه گفت که آنهایی که به گفته او اغتشاشگر بودند، به زودی در دادگاه محاکمه می‌شوند.

این در حالی است که پیش از این حسن روحانی، رئیس‌جمهور و عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور او نیز خواستار پخش اعتراف تلویزیونی بازداشتی‌های اعتراض‌های آبان‌ماه شده بودند.

ادعای القاصی در مورد ۳۰۰ بازداشتی در تهران در حالی مطرح می‌شود که هنوز آمار بازداشتی‌ها در اعتراض‌هایی که در بیش از ۱۰۰ شهر در سراسر ایران جریان داشته، اعلام نشده است. نیویورک‌تایمز در گزارشی تعداد بازداشتی‌های این اعتراض‌ها را بیش از ۷ هزار نفر اعلام کرده است.

رقمی که برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به آن اشاره کرده بودند.

گفتنی است دادستان تهران هیچ اشاره‌ای به تعداد کشته‌ها در جریان سرکوب خشن اعتراض‌های آبان‌ماه نداشته است.

بیشتر از