فرنوش حمیدیان با پیام «زن، زندگی، آزادی» روی فرش قرمز جشنواره کن

«دختر دولچه و گابانا» با یک لباس طلایی چشمگیر از نشان تجاری جورج هوبیکا روی فرش قرمز ظاهر شد

-Ammar ABD RABBO/ Independent Persian

فرنوش حمیدیان که در تجارت خوش‌پوشی در خاورمیانه به «دختر دولچه و گابانا» شهرت دارد، با یک لباس طلایی چشمگیر از نشان تجاری جورج  حبیکا ( جرج حبیقه) روی فرش قرمز جشنواره کن ظاهر شد.

حمیدیان، مدل ایرانی ساکن فرانسه، در حالی که خالکوبی موقت «زن، زندگی، آزادی» به زبان انگلیسی روی شانه‌اش نمایان بود، روی فرش قرمز جشنواره فیلم کن قدم زد و در کانون توجه عکاسان و خبرنگاران قرار گرفت.

لباس طلایی‌رنگ حمیدیان از نشان تجاری جورج  هوبیکا، خانه مد لبنانی مورد علاقه نانسی عجرم، انتخاب شده بود، موها و چهره‌اش  را ماسیمو سرینی، آرایشگر بین‌المللی آراسته بود، و این‌ها سپس با جواهرات شوپارد، حاصل سلیقه شارلوت تیلبری، طراح سبک و لباس، همراه شده بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حمیدیان که پیش‌ازاین در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ با جواهرات شوپارد، نماینده این خانه جواهر روی فرش قرمز کن بود، پس از مهاجرت از ایران، ۲۰۱۴ در آلمان کار حرفه‌ای خود را در صنعت مد به صورت حرفه‌ای پی گرفت.

حمیدیان از مدل‌های برجسته خاورمیانه و نماینده زنان منطقه در مد است. او نوامبر ۲۰۱۶ مقابل دوربین برادران مورلی رفت تا ستاره کارزار خاورمیانه‌ای دولچه‌و‌گابانا باشد و از آن زمان، تصویر او را روی جلد بسیاری از مجله‌های مد مطرح جهان می‌بینیم.

 همزمان با جنبش «زن زندگی آزادی» در ایران، او در مصاحبه مفصلی با «ووگ عربی»، نشریه برتر مد خاورمیانه، درباره تجربه زندگی در ایران، آغاز کارش به مثابه مدل، چالش‌های پیش رو و مهاجرت به آلمان صحبت کرد. او با مرور کردن تجربه تلخ آزار و تعرض جنسی که در نوجوانی از سر گذرانده بود، خاطرات خود را از روزهای دشوار درمان و بهبود جسمی و روحی با مخاطبان این مجله در میان گذاشت. 

حمیدیان می‌گوید نخستین باری که در آلمان به او پیشنهاد شد مدل شود، پاسخ منفی داد، چون فکر می‌کرد «بینی خیلی بزرگ  و پوست خیلی تیره»‌ای دارد. اما  پس از بهبودی از یک بیماری جدی، کم کم توانست این حرفه را برای خود به ابزاری برای «آزادی و انتقام» تبدیل کند. 

او سپس بارها روی جلد مجله ووگ عربی ظاهر شد، در نمایش لباس رامی کادی، پاییز ۲۰۱۹ روی صحنه رفت، و مدل طرح جلد مجله «ال» دانمارک و «گلامور» ایتالیا شد و علاقه‌مندانش آینده حرفه‌ای درخشانی برای او متصورند. 

خالکوبی موقت زیر استخوان ترقوه فرنوش با سه کلمه ساده «زن، زندگی، آزادی»، نماد نبردی است که هزاران زن در حال حاضر در ایران و فراتر از آن، درگیر آن هستند. این شعار در تابستان ۱۴۰۱ و پس از مرگ دلخراش مهسا امینی در ایران، متولد شد. این شعار به زبان‌های فارسی و انگلیسی و کردی به شکل‌های متفاوت در صحنه مد جهان نمود داشته است و  چهره‌های مشهوری از آن برای انتقال مفاهیم مربوط به زنان استفاده کرده‌اند؛ از جمله مگان مارکل، که اواخر همان سال تی‌شرتی منقش به این شعار به زبان فارسی پوشید.

بیشتر از