افزایش جستجوی عبارت «مهاجرت به کانادا» بعد از پیروزی جانسون

جستجوی نام کشورهای استرالیا، فرانسه و ایرلند نیز تا حد زیادی بیشتر شده است

افرادی که از چشم‌انداز حکومت به رهبری حزب محافظه‌کار بریتانیا ناراضی هستند، دنبال یافتن کشورهای جایگزین برای زندگی هستند- DON EMMERT / AFP

طبق آمار منتشر شده توسط گوگل، به دنبال برنده شدن حزب محافظه‌کار در انتخابات سراسری بریتانیا، جستجوی عبارت «مهاجرت به کانادا» ۴۹ برابر افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد افرادی که از چشم‌انداز حکومت به رهبری حزب محافظه‌کار در پنج سال آینده ناراضی هستند، به محض انتشار نتایج نظرسنجی بعد از انتخابات در عصر روز پنجشنبه، جستجو برای یافتن کشورهای جایگزین را آغاز کرده‌اند.

پرطرفدارترین مقصدی که کاربران وب در بریتانیا جستجو کرده‌اند، کشور کانادا بوده؛ اگرچه جستجوی نام کشورهای استرالیا، فرانسه و ایرلند نیز در ترافیک اینترنتی تا حد زیادی افزایش یافت.

درست هشت دقیقه بعد از پایان نظرسنجی، جستجو برای یافتن کشور جایگزین برای زندگی افزایش یافت و اوج آن در ساعت 8.16 دقیقه صبح روز جمعه بود، یعنی زمانی که پیروزی قطعی جانسون رسما تأیید شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سال 2016 که دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برنده شد و همین‌طور پس از همه‌پرسی بریتانیا برای ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا در همان سال، روند جستجوی مشابهی ایجاد شد.

اولین بار سایت شرط‌‌بندی OLBG، که روند جستجوی داده‌های نظرسنجی و کارزار انتخاباتی را پیگیری می‌کند، متوجه افزایش جستجوی آنلاین در مورد مهاجرت به کانادا شد.

ریچارد موفات، مدیر اجرایی OLBG، گفت: «ما پس از اعلام نتایج همه‌پرسی ماندن در اتحادیه اروپا، عباراتی مشابه این را ردگیری کردیم. اما از زمانی که ردگیری این عبارات را شروع کرده‌ایم، مورد اخیر عمده‌ترین آن‌ها بوده است. معمولا میزان جستجوی عبارت مهاجرت به کانادا، حدود 1700 مورد در ماه، یا 55 مورد در روز است. با افزایش تقاضا، جستجو برای این عبارت ممکن است به 83300 مورد در ماه یا 2738 مورد در روز افزایش یابد.

پس از اعلام نتایج انتخابات، صدها نفر همچنین در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که قصد دارند از این کشور بروند؛ اگرچه بسیاری دیگر با وجود نارضایتی از نتایج، گفته‌اند که خواهند ماند و برای بهتر کردن اوضاع تلاش خواهند کرد.

هر شخصی که قصد ترک بریتانیا را دارد باید به دفاتر مربوطه دولت، نظیر HMRC، اطلاع دهد تا بتواند به خارج مهاجرت کند.

سن کسانی که امیدوارند به کانادا مهاجرت کنند، باید حداقل 18 سال باشد و شرایط پذیرش تعیین‌شده توسط دولت کانادا را داشته باشند. افراد می‌توانند از طریق ویزای کارگر ماهر، حمایت مالی توسط اعضای خانواده، یا دریافت ویزای استارت‌آپ با ایجاد کسب و کار در کانادا به این کشور مهاجرت کنند.

 

© The Independent