شه‌بخش، تنها امید بوکس ایران در مسابقات جهانی

بوکسور المپیکی ایران چهارشنبه در ازبکستان روی رینگ می‌رود

شه‌بخش که در دور اول استراحت کرد، با مورودوزا از تاجیکستان مبارزه خواهد کرد - اقتصادآنلاین

دانیال شه‌بخش، امید اصلی بوکس ایران چهارشنبه در مسابقات جهانی ازبکستان روی رینگ می‌رود. شه‌بخش که در دور اول استراحت کرد، با مورودوزا از تاجیکستان مبارزه خواهد کرد و امیدوار است مدال دوره قبل خود را تکرار کند.

بوکسورهای ایرانی در دو روز اول مسابقات نتایج خوبی نگرفتند. در روز اول مسابقات پوریا عبدالمالکی در ۵۷ کیلوگرم به مصاف بوکسور بوتسوانا رفت و با ۵ بر صفر به برتری رسید. او تنها برنده تیم بوکس تا اینجا بوده و جمعه به مصاف بوکسوری از ارمنستان می‌رود که در رنک سوم دنیا قراردارد.

نتیجه بوکسورهای ایرانی در روز دوم دو شکست بود. میثم قشلاقی در وزن ۸۰ کیلوگرم در اولین گام مقابل بوکسوری از هند چهار بر یک شکست خورد و حذف شد. قشلاقی، نایب‌قهرمان آسیا پیش از این مسابقه مادرش را از دست داد و با این اندوه بدون روحیه مناسب روی رینگ رفت. امین مجنونی هم در وزن ۸۶ کیلوگرم مقابل نماینده تاجیکستان شکست خورد و کنار رفت.

شه‌بخش در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ صربستان مدال برنز گرفت که اولین مدال جهانی تاریخ بوکس ایران است. او در المپیک توکیو هم حاضر بود و در سال ۲۰۲۱ نایب‌قهرمان آسیا شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شه‌بخش ورزش را با رشته ژیمناستیک شروع کرده و از سال ۱۳۹۳ وارد بوکس شد. او شاگرد مکانیک بود و بعد از پایان کارش در تمرینات شرکت می‌کرد. دانیال تنها ورزشکار خانواده‌اش است که توانسته خودش را از استان محروم سیستان و بلوچستان به تیم ملی بوکس برساند و با گرفتن مدال جهانی در تاریخ این رشته ماندگار شود.

بوکسور زاهدانی که که در وزن ۶۰ کیلوگرم رقابت می‌کند، چند روز قبل درباره شرایط تیم ملی ایران در این مسابقات گفت: «خوشحالم که برای دومین مرتبه به این رقابت‌ها می‌روم. دو سال پیش توانستیم نخستین مدال تاریخ ایران را در این رقابت‌ها بگیریم و همین به ورزشکاران ما انگیزه زیادی داده است. شرایط سختی داریم، اما در همین شرایط قول می‌دهیم که بهترین عملکرد را ارائه دهیم و مردم شریف ایران و خانواده بوکس را خوشحال کنیم. در قهرمانی جهان همه بزرگان جهان حاضرند، اما امیدواریم بهترین نتیجه را بگیریم.»

این بیست‌ودومین دوره مسابقات بوکس قهرمانی جهان است که با حضور ۵۳۹ بوکسور از ۱۰۷ کشور در ۱۳ وزن و به مدت ۱۴ روز در تاشکند ازبکستان برگزار خواهد شد.

طبق اعلام فدراسیون جهانی بوکس (IBA) به نفر اول هر وزن ۲۰۰ هزار دلار، به نفر دوم ۱۰۰ هزار دلار و به نفرات سوم ۵۰ هزار دلار جایزه تعلق می‌گیرد. رشته بوکس در ایران بنیه اقتصادی ندارد و ورزشکاران این رشته اغلب از درآمد ورزش حرفه‌ای در ایران بهره چندانی نمی‌برند. جوایز این مسابقات می‌تواند برای ورزشکاران ایرانی بسیار ارزشمند باشد.

بیشتر از ورزش