تازه‌وارد‌ها در هفته مد لباس عروس نیویورک

کلی فاتانینی نیز یک پیراهن قالب تن با کمر برهنه و پاپیونی جداشدنی که تبدیل به دنباله لباس می‌شد، ارائه کرد

مدل‌هایی از مجموعه لباس عروس بهار ۲۰۲۴ الی صعب- instagram/eliesaabworld

در هفته مد لباس عروس نیویورک که از ۱۱ تا ۱۴ آوریل برگزار شد، نشان‌های تجاری مختلف عرصه پوشاک، مجموعه‌های بهار و تابستان ۲۰۲۴ خود را با سبک‌هایی متناسب با هر سلیقه، از پیراهن‌های شفاف و کرستی گرفته تا طرح‌های مجلل و مینی‌، به نمایش گذاشتند. همچنین، برای نخستین بار از زمان همه‌گیری جهانی کرونا، همه نمایش‌ها حضوری برگزار شد.

این فصل همچنین شاهد حضور چندین تازه‌وارد بود؛ از جمله Esé Azénabor که نخستین مجموعه لباس عروس خود را در بوتیک پرچمدار خیابان مدیسون که تازه افتتاح شده است، روی سکوی نمایش برد، و  Nardos Imam که برای اولین بار لباس‌های عروس خود را در هتل پلازا روی سکوی نمایش ارائه کرد.

در طول نمایش‌ها، طراحان به این موضوع پرداختند که بسیاری از عروس‌ها بیش از یک لباس برای روز ازدواج خود می‌خواهند، و راه‌هایی ارائه کردند که بتوان بدون نیاز به خریدن چندین لباس، به این هدف دست یافت.

طراح مونیک لویلیه گفت: «از آنجا که لباس‌های عروس اینک در تمامی رسانه‌های اجتماعی دیده می‌شوند، عروس‌ها چیزی متفاوت می‌خواهند که لباس عروسی آن‌ها را منحصربه‌فردتر کند. بالاتنه‌های جداشونده هماهنگ، آستین‌های جداشدنی و دامن‌های اضافی بسیار محبوبند و به عروس‌ها این امکان را می‌دهند که ظاهر خود را در طول مراسم تغییر دهند.»

بالاتنه‌ کرستی شفاف و نمایان

یکی از بزرگ‌ترین روندهای محبوب لباس عروس در این فصل، بازگشت بالاتنه‌های کرستی شفاف و نمایان است. این ظاهر که اینک به‌روزرسانی شده است تا کمتر شبیه لباس‌زیر و بیشتر شیک‌ و مناسب عروس باشد، می‌کوشد تا با قاب گرفتن کمر، شکل «ساعت شنی» به بدن بدهد. لیز مارتینز، آلین و لیهی هود، از جمله شرکت‌هایی بودند که لباس‌هایی با این سبک ارائه کردند.

پاپیون‌

از تزئینات شیک روی نیم‌تنه، بند یا تور سر گرفته تا گره‌های خوش‌فرم اغراق‌آمیزی که قطار می‌شوند، انواع پاپیون‌ها با جزئیات مختلف در تمام مجموعه‌های این فصل حضور داشتند. مجموعه جدید Amsale شامل یک پیراهن ابریشمی با شانه‌های برهنه و آستین‌های افتاده بود با یک پاپیون بزرگ تافته روی کمر، در آغاز دنباله لباس عروس. کلی فاتانینی نیز یک پیراهن قالب تن با کمر برهنه و پاپیونی جداشدنی که تبدیل به دنباله لباس می‌شد، ارائه کرد. ریوینی نیز یک پیراهن عروس نامتقارن با آستین‌های افتاده از شانه با یک پاپیون‌ شیک تزئینی روی باسن، به نمایش گذاشت.

پیراهن راسته و قالب بدن

محبوب‌ترین قالب‌های لباس عروس، مدل‌‌های راسته و قالب تن با برش‌هایی از بالا به پایین‌اند. ساره نوری طراح گفت: «بسیاری از عروس‌ها به دلیل راحتی و سبکی و اینکه مجبور نیستند شلوغی دنباله لباس را تحمل کنند، عاشق این لباس‌های شیک‌اند. اما می‌توان آن‌ها را با شنل یا دامن جداشدنی پوشید که به مثابه دنباله عمل می‌کنند و وقتی جدا می‌شوند، ظاهر لباس تغییر می‌کند.»

مجموعه ساره نوری شامل یک پیراهن راسته با شنل توری گره‌دار بود. مونیک لویلیه یک پیراهن توری کلاسیک شانتلی را به پیراهن عروس راسته‌ای با یقه بلند و شیک با آستین‌های بلند و پف‌کرده و بالاتنه کرستی تبدیل کرده بود، و ریم آکرا نیز یک پیراهن باشکوه قالب بدن با تزئیات کریستال‌دوزی‌شده و نیم‌دامن جداشدنی، به نمایش گذاشت.

بالاتنه ایستاده دکلته

بسیاری از عروس‌ها پیراهن بدون بند دوست دارند، اما یقه چنین پیراهن‌هایی ممکن است اغلب نامناسب و ناراحت بایستد و باعث برآمدگی بیش از حد زیر بغل شود. بالاتنه‌های ایستاده پشتیبانی بیشتری ارائه می‌دهند و به شکل هوشمندانه‌ای نواحی مشکل‌دار را صاف می‌کنند تا ظاهر عروس مرتب‌تر باشد. در این عرصه، دانا هارل پیراهنی با بالاتنه ایستاده و یک چاک سکسی و تزئینات توری در قسمت دکلته به نمایش گذاشت، نشان تجاری استرالیایی Chosen by Kyha یک پیراهن مینیمالیستی با دکلته ایستاده و نیم‌تنه‌ کرستی ارائه کرد، و آن بارژ نیز پیراهنی با یقه‌ای برجسته از جنس ترومپت ژاکارد روی سکوی نمایش فرستاد.

بالاتنه توری و جداشونده

یکی از کانون‌های هفته مد عروس نیویورک، پیراهن‌هایی با ظاهر چندگانه با لایه‌ها و قطعات جداشدنی بود. شارون سیور، طراح اصلی Galia Laha، گفت: «این راهی عالی برای وفادار ماندن به سبک و لباسی است که عاشق آن شده‌اید و در عین حال، آن را به شیوه‌های بسیار سرگرم‌کننده و کاربردی به نمایش می‌گذارید.»

بولرو یا بالاتنه‌های جداشونده از اواخر دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰، نیز با بازطراحی، بازگشتی دوباره داشت. لایه‌بندی تاپ توری شفاف، از لباس‌های آماده پوشیدن الهام گرفته است. در این عرصه نیز آراوا پولاک یک پیراهن اصلاح‌شده بدون بند با یک بالاتنه توری یقه‌بلند ظریف و جداشدنی ارائه کرد، Blue Willow کار آن بارژ، پیراهن کلاسیکی با یقه باز به نمایش گذاشت که زیر آن بالاتنه‌ای جداشدنی از تور گلدوزی‌شده پوشیده شده بود، و مجموعه جدید گالیا لاهاو نیز شامل یک پیراهن توری گل‌دار با بالاتنه‌ای جداشدنی و هماهنگ بود.

لباس‌ کوتاه

لباس‌های سفید کوتاه در این فصل نیز پرشمارند و گزینه‌های بیشتری برای ظاهر دوم عروس‌ها در جشن‌های آن‌ها ارائه می‌دهند. برخی از طراحان لباس‌ عروس، مینی را با تزئینات پفی، پرهای خیره‌کننده و دامن‌های کوچک شیک، به سطح بالاتری بردند. Esé Azénabor  پیراهن مینی چشمگیری با طرح‌های گلدار و بالاتنه آستین‌بلند از جنس تور به صورت مورب از یک شانه و با دامنی چندطبقه و پفی، به نمایش گذاشت. Kim Kassas Couture  نیز پیراهنی با بالاتنه‌ کرستی نمایان مد روز را با حاشیه‌ای از پر و دامنی کوتاه و کلوش ست کرده بود، و Nardos نیز یک پیراهن مینی زنگوله‌ای شکل دکلته ارائه کرد که دامن توری گلدار و پاپیون چندلایه آن با پیچ‌وتابی جذاب ترکیب شده بود.

بیشتر از مُد و زیبایی