اسرائیل یک قانونگذار اردنی را به اتهام قاچاق اسلحه دستگیر کرد

عماد العدوان به اتهام قاچاق سلاح و مقادیری طلا از طریق گذرگاه الکرامه (پل ملک حسین) دستگیر شده است

نیروهای امنیتی اسرائیل در نزدیکی تقاطع حمرا در بخش شمالی دره اردن - JAAFAR ASHTIYEH / afp

وزارت خارجه اردن روز یکشنبه، ۲۳ آوریل ( سوم اردیبهشت)، اعلام کرد اسرائیل یک قانونگذار اردنی را به ظن قاچاق سلاح و طلا به کرانه باختری، دستگیر کرده است.

به گزارش اسوشیتدپرس، نام این قانونگذار اردنی عماد العدوان است که گفته می‌شود هنگام عبور از مرز به سمت کرانه باختری، به دست نیروهای اسرائیلی دستگیر شد. سینان مجالی، سخنگوی وزارت خارجه اردن، گفت این وزارتخانه با هماهنگی همه مسئولان ذی‌ربط، پرونده این نماینده مجلس اردن را که مقام‌های اسرائیلی دستگیر کرده‌اند، پیگیری می‌کند. او افزود پادشاهی اردن می‌کوشد در اسرع وقت به واقعیت دست یابد و به آن رسیدگی کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش وبسایت «عرب۴۸»، عماد العدوان به اتهام قاچاق سلاح و مقادیری طلا از طریق گذرگاه الکرامه (پل ملک حسین) دستگیر شده است. این وبسایت به نقل از رسانه‌های اردنی، نوشت العدوان کوشیده است حدود ۲۰۰ قبضه تپانچه و تفنگ ام-۱۶ را که در سه چمدان جاسازی شده بود، به کرانه باختری اشغالی قاچاق کند.

عماد العدوان، ساکن شهر سلط  در مرکز اردن، وکیل و عضو کمیته فلسطین در پارلمان اردن است.

به گزارش اسوشیتدپرس، وزارت خارجه اسرائیل از اظهار‌نظر درباره این پرونده که می‌تواند روابط پرتنش بین اردن و اسرائیل را بیشتر به خطر اندازد، خودداری کرد.

کرانه باختری سال گذشته شاهد افزایش خشونت‌ها بود. اسرائیل می‌گوید این منطقه مملو از تسلیحات غیرقانونی، از جمله تسلیحاتی است که از اردن قاچاق‌ شده است.

در سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۹۰ فلسطینی و ۱۸ اسرائیلی در کرانه باختری و بخش شرقی بین‌المقدس کشته شده‌اند.

از زمان روی کار آمدن دولت تندروی نتانیاهو در اسرائیل، روابط امان و تل‌آویو به دلیل شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسرائیل، خشونت در کرانه باختری و سیاست‌های تل‌آویو در مورد اماکن مقدس، بدتر شده است.

بیشتر از جهان