شورای همبستگی از هم گسست

حامد اسماعیلیون با انتشار متنی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت از عضویت در «شورای همبستگی» استعفا می‌دهد

شورای همبستگی در روز ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ اعلام موجودیت کرد -- ایندیپندنت فارسی

حامد اسماعیلیون، از اعضای «شورای همبستگی»، با انتشار متنی در حساب توییتر خود، ضمن تاکید بر سویه‌های مترقی جنبش انقلابی «زن، زندگی، آزادی»، اعلام کرد از عضویت این شورا استعفا می‌دهد. 

اسماعیلیون اتحاد مردم معترض ایران در مبارزه با نظام جمهوری اسلامی را با این عبارت توضیح داد:«دنیا برای مدتی طولانی زیر پای مخالفان جمهوری اسلامی لرزید و چه چیزی از این همبستگی زیباتر بود؟»

حامد اسماعیلیون همچنین تاکید کرد چهره‌های شناخته شده مخالف‌های نظام جمهوری اسلامی در خارج از کشور، از جمله خودِ او، کوشیدند تا در دوران اوج جنبش انقلابی «زن، زندگی، آزادی» به‌واسطه «گفتگو با مقامات کشورهای دموکراتیک» و راه‌اندازی «کارزارهای اینترنتی» حکومت اسلامگرای ایران را با «فشارهای بین‌المللی» روبرو کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این چهره شناخته شده فضای مجازی، در فراز دیگری از متن مورد نظر نوشت:« انتظار داشتم پس از انتشار منشور کار سازماندهی برای کمک عملی موثر به انقلاب ایران آغاز شود پس کوشیدم تا با گفت و گو با متخصصان و افراد با تجربه ایده‌های نو را جذب و به جمع همبستگی منتقل کنم.»

با تمامی این اوصاف، اسماعیلیون در ادامه متن مورد نظر مدعی شد از همان ابتدای تشکیل «شورای همبستگی» مشکلات و موانعی بر سر راه اعضا وجود داشت که مانع «سازماندهی» و «اجرای طرح‌های عملی» در شورای همبستگی بود؛ موانع و مشکلاتی که اسماعیلیون هیچ اشاره مشخصی به آنها نکرد و از مصادیق‌شان نام نبرد.

اعضای «شورای همبستگی» نخستین بار تشکیل این شورا را در روز ۲۱ بهمن ۱۴۰۱، و با برگزاری نشستی خبری در دانشگاه جورج تاونِ شهر واشینگتن دی‌سی، اعلام کردند. اعضای این شورا حدود یک ماه پس از این تاریخ، و در ۱۹ اسفند ماه همان سال، متنی را منتشر کردند با عنوان «منشور همبستگی و سازماندهی برای همبستگی» که ارزش‌های بنیادین این گروه را بازتاب می‌داد و مدعی بود در پی تشکیل کمیته‌هایی است تا جنبش انقلابی «زن، زندگی، آزادی» سازمان‌ یابد.

اعضای این شورا در روز ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ عبارت بودند از: شاهزاده رضا پهلوی، حامد اسماعیلیون، مسیح علینژاد، نازنین بنیادی، عبدالله مهتدی، گلشیفته فراهانی، شیرین عبادی و علی کریمی. با این‌حال همزمان با انتشار متن منشور مهسا در نوزدهم اسفند ماه، نام گلشیفته فراهانی و علی کریمی به‌عنوان امضا کنندگان این منشور ذکر نشد.

اسماعیلیون در بخش دیگری از این متن کوتاه توییتری نوشت:«با آن چه رخ داده است به این نتیجه رسیده‌ام که از شورای همبستگی برای سازماندهی و دموکراسی خارج شوم. تمرکز اصلی به نظر من همچنان باید بر سرنگون کردن جمهوری اسلامی و همراهی با مردم ایران و حمایت از آنان باشد و در این راه می‌کوشم.»

به‌نوشته اسماعیلیون او از این پس فعالیت سیاسی خود را در خارج از چارچوب‌های شورای همبستگی ادامه می‌دهد و «دادخواهی برای پرواز PS752 را نیز به جدیت دنبال» خواهد کرد.