۲۹ کشته در آتش‌سوزی بیمارستانی در پکن، ۱۲ نفر بازداشت شدند

از میان کشته‌شدگان، ۲۶ بیمار، دو نفر کارمند بیمارستان و یک نفر از اعضای خانواده یک بیمار بوده‌اند

ساختمان آسیب‌دیده بیمارستان چانگ‌فنگ پکن، ۱۹ آوریل ۲۰۲۳ - GREG BAKER / AFP

مقامات چینی روز چهارشنبه ۳۰ فروردین (۱۹ آوریل) گفتند که در جریان آتش‌سوزی روز‌ سه‌شنبه بیمارستانی در پکن دست‌کم ۲۹ نفر کشته شدند و بازماندگان این آتش‌سوزی مجبور شدند برای فرار از پنجره‌ها بیرون بپرند.

سان هایتانو از دفتر امنیت عمومی پکن گفت که ۱۲ نفر از جمله مدیر بیمارستان در ارتباط با آتش‌سوزی بازداشت‌ شده‌اند. او افزود نمایندگانی از شرکتی که این مرکز بیمارستانی را بازسازی می‌کند نیز در میان بازداشت شدگان‌اند.

ژا‌ئو یانگ از تیم آتش‌نشانی شهر پکن گفت تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که آتش‌سوزی ناشی از جرقه‌‌های ایجاد شده در حین بازسازی داخلی و ساخت بخش بستری بیمارستان، بوده است. او گفت که جرقه‌ها عناصر فرار رنگ قابل اشتعال در محل را مشتعل کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، معاون شهردار منطقه فنگتای  چین با اعلام «تسلیت عمیق» از این حادثه گفت که این آتش‌سوزی که مرگبارترین در پکن در بیش از دو دهه اخیر بوده است، ۱۶ زن و ۱۳ مرد جان‌باختند.

تلویزیون دولتی چین گزارش داد که از میان کشته‌شدگان، ۲۶ بیمار، دو نفر کارمند بیمارستان و یک نفر از اعضای خانواده یک بیمار بوده‌اند.

این آتش‌سوزی که بعد‌ازظهر روز سه شنبه در بیمارستان چانگ‌فنگ در پایتخت چین رخ داد ده‌ها نفر نیز مجروح شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش روزنامه دولتی «پیپلز دیلی»، تا صبح چهارشنبه، ۳۹ نفر به دلیل جراحات در جریان این آتش شوزی تحت مداوا قرار گرفته‌اند و سه نفر آنها ترخیص شده‌اند.

ویدیوهایی که از این آتش‌سوزی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است نشان می‌دهد که افراد گیرافتاده در این بیمارستان ناامیدانه با کمک ملحفه تلاش می‌کنند از ساختمان بیرون بپرند.

مقامات ارشد شهر کمی پس از آتش‌سوزی که حوالی ساعت ۱۳ روز سه‌شنبه رخ داد و نیم‌ ساعت بعد خاموش شد، از بیمارستان بازدید کردند.

فاجعه آتش‌سوزی روز سه‌شنبه مرگبارترین فاجعه در پایتخت چین از زمان آتش‌سوزی در ژوئن ۲۰۰۲ در یک کافی‌نت بود که ۲۵ دانش‌‌آموز را کشت. همچنین در سال ۲۰۱۷ در جریان یک آتش‌سوزی مرگبار، ۱۹ نفر در یک ساختمان دو طبقه در حومه جنوبی پایتخت چین کشته شدند.

بیشتر از جهان