بارسا جواهرش را از دست می‌دهد؟

باشگاه اسپانیایی نتوانست قرارداد گاوی را ثبت کند و چلسی امیدوار است تابستان امسال او را به چنگ آورد

گاوی (پابلو مارتین پائز گاویرا)-PAU BARRENA / AFP

بارسا با مربیگری ژاوی ارناندس متحول شده و در آستانه قهرمانی لالیگا است. این مربی توانست تیم جدیدی بسازد که تعدادی از اعضایش را جوانان آکادمی باشگاه تشکیل می‌دهند. گل سرسبد آن‌ها، پدر (پدرو گونزالس لوپز) و گاوی (پابلو مارتین پائز گاویرا) محسوب می‌شوند که در تیم ملی اسپانیا هم بازی می‌کنند و بسیاری این دو هافبک را به زوج ژاوی-اینی‌یستا تشبیه می‌کنند که سال‌ها در خط میانی بارسا و اسپانیا درخشیدند.

بااین‌حال، ممکن است بارسا گاوی را که برای این تیم حکم یک جواهر را دارد، از دست بدهد. باشگاه در هفته‌های گذشته تلاش کرد قرارداد حرفه‌ای این هافبک ۱۸ساله را ثبت کند، ولی ناموفق بود. بارسلونا برای گاوی دستمزد سالانه ۷میلیون یورو در نظر گرفته بود، ولی لالیگا به‌دلیل پرشدن سقف دستمزدهای باشگاه، آن را ثبت نکرد. این هافبک ملی‌پوش در حال حاضر با قرارداد تیم جوانان بازی می‌کند و طبق قانون، تابستان امسال می‌تواند به‌عنوان بازیکن آزاد به هر تیمی برود.

باشگاه‌های لیگ برتری زیادی با آگاهی از این شرایط ویژه به جذب گاوی علاقه‌مند شده‌اند، ولی ظاهرا چلسی که با مالکان آمریکایی‌اش در فصل جاری ریخت‌و‌پاش زیادی داشته، از بقیه جلوتر است.

به گزارش روزنامه «آس»، لوئیز انریکه با چلسی مذاکراتی برای هدایت این تیم در فصل آینده داشته و با پیشنهاد این مربی، باشگاه خواهان جذب این بازیکن شده است. انریکه در زمان هدایت تیم ملی اسپانیا هم اعتقاد زیادی به گاوی داشت و او را با وجود سن پایینش در ترکیب اصلی قرار می‌داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

البته باشگاه بارسلونا مصمم است که اجازه رفتن به گاوی ندهد. متئو آلِمانی، مدیر فوتبال بارسلونا، در این رابطه گفت: «گاوی چندی پیش با ما تا سال ۲۰۲۶ تمدید کرده و هنوز سه سال دیگر قرارداد دارد. باور داریم که او تا پایان قراردادش خواهد ماند و حتی فوتبالش را همین‌جا تمام خواهد کرد. به من اطمینان کنید، او نه به چلسی می‌رود و نه هیچ باشگاه دیگری. گاوی هم مثل ما فکر می‌کند و دوست دارد به فوتبالش در بارسلونا پایان دهد.»

ژاوی هم چند روز قبل پیش‌بینی کرد که هافبک جوان تیمش سال‌ها در بارسا بماند. سرمربی بارسا گفت: «من در مغز دیگران نیستم، ولی گاوی در هیچ جای جهان به‌اندازه اینجا خوشحال نخواهد بود. او اینجا بازیکن موثری است و بازی‌اش مرا به هیجان می‌آورد. آینده او در بارسا خواهد بود.»

ادعای آلمانی و ژاوی درصورتی رنگ واقعیت می‌گیرد که باشگاه بتواند به تراز مالی‌اش سروسامان بدهد. بارسلونا در سال‌های گذشته به‌دلیل پرشدن سقف دستمزد بازیکنانش مشکلات متعددی داشته و مسی هم به‌ همین علت مجبور شد به پاری‌سن‌ژرمن برود. باشگاه اگر نتواند تا ماه ژوئیه قرارداد گاوی را ثبت کند، بعید نیست که او دربرابر پیشنهاد خوب چلسی وسوسه شود. به گزارش آس، باشگاه لندنی به این پدیده فوتبال اسپانیا چک سفید پیشنهاد داده است!

بیشتر از فوتبال