عربستان و سوریه سفارتخانه‌ها را بازگشایی می‌کنند

وزیران خارجه عربستان و سوریه برای ازسرگیری پروازها بین دو کشور توافق کردند

وزیر خارجه عربستان سعودی (راست) و وزیر خارجه سوریه در ریاض-خبرگزاری دولتی عربستان سعودی

عربستان سعودی و سوریه روز پنجشنبه ۲۴ فروردین‌ماه اعلام کردند که در مسیر بازگشایی سفارتخانه‌ها و پروازها بین دو کشور گام برمی‌دارند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این بیانیه پس از سفر روز چهارشنبه وزیر خارجه سوریه به عربستان سعودی صادر شد. سفری که پس از ۱۰ سال انجام شد.

عربستان سعودی در سال ۲۰۱۲ و پس از آغاز جنگ داخلی در سوریه روابط خود را با این کشور قطع کرد و سوریه از اتحادیه عرب کنار گذاشته شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در سال‌های اخیر توانست کنترل اغلب بخش‌های کشور را به دست بگیرد و به‌تدریج همسایگان در مسیر ترمیم روابط با دمشق گام برداشتند. بهبود روابط با دمشق پس از زلزله ششم فوریه در سوریه و ترکیه، سرعت بیشتری گرفت. همزمان توافق تهران و ریاض برای ازسرگیری روابط با میانجی‌گری چین نیز روند ترمیم روابط با دمشق را شتاب داد.

روز چهارشنبه هیاتی به ریاست فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه به دعوت شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی به ریاض سفر کرد و دو طرف درباره روابط دوجانبه گفت‌و‌گو کردند.

عربستان سعودی میزبان اجلاس اتحادیه عرب در ماه مه است و از هم‌اکنون انتظار می‌رود سوریه دوباره به جمع اعضای این اتحادیه محلق شود.

سوریه روز چهارشنبه اعلام کرده بود که سفارت خود را در تونس بازگشایی می‌کند.

تونس هم در سال ۲۰۱۲ روابط خود را با سوریه قطع کرده بود.

بیشتر از جهان