مقام دولتی در برزیل: «موسیقی راک سقط جنین را رواج می‌دهد»

به گفته این مقام دولتی «سقط جنین» به پدیده‌ خطرناک‌تر «شیطان‌پرستی» پر و بال می‌دهد

 طرفداران یک گروه راک برزیلی در محل کنسرت هنرمند محبوب‌شان- Mauro PIMENTEL / AFP

رییس سازمان دولتی متولی فرهنگ در برزیل، ابرستاره‌هایی مثل الویس پریسلی و جان لنون را به باد انتقاد گرفت و ادعا کرد که موسیقی راک به سقط جنین منجر می‌شود.

دانته مانتووانی که اوایل این هفته به ریاست بنیاد ملی هنر(فانارته) منصوب شد، این سخنان را در ویدیویی ۱۱ دقیقه‌ای در یوتیوب بیان کرد.

آقای مانتووانی که یکی از مقامات فرهنگی بلندپایه در دولت ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری راست افراطی برزیل است، گفت:« موسیقی راک به مواد مخدر منجر می‌شود، مواد مخدر به رابطه جنسی، و رابطه جنسی هم به سقط جنین.»

او افزود: «درعین حال، صنعت سقط جنین نیز به پدیده‌ای بسیار خطرناک‌تر، یعنی شیطان‌پرستی پر و بال می‌دهد.»

او همچنین در این ویدیو که آن را در ۳۰ اکتبر همرسانی کرد، پریسلی، معروف به «سلطان راک اند رول»، و لنون، «ستاره گروه بیتلز»، را به باد انتقاد گرفت.

آقای مانتووانی که کانالی با بیش از ۶ هزار مشترک در یوتیوب دارد، گفت: «لنون بارها به صراحت گفته است که برای مشهور و موفق شدن با خود شیطان، یعنی خود اهریمن، پیمان بسته است.»

او افزود: «همین جناب الویس پریسلی در دهه ۱۹۵۰ با موسیقی راک گل کرد و  در این موسیقی همه کپل‌ها‌شان را تکان می‌دهند و می‌جنبانند. از همان موقع بود که کم‌کم رفتارهای خاصی باب شد. مثلاً خود الویس پریسلی بر اثر مصرف بیش از حد مواد، جان سپرد.»

آقای مانتووانی در تاریخ ۲ دسامبر به ریاست مؤسسه دولتی فانارته منصوب شد. مأموریت این مؤسسه «ترویج و تشویقِ تولید، اجرا، توسعه و انتشار هنر در سراسر کشور» است.

این مؤسسه در سال ۱۹۷۵ پا گرفت و همواره زیرمجموعه وزارت فرهنگ بوده است، تا آن که دولت آقای بولسونارو آن را از وزارت فرهنگ منفک کرد و زیرمجموعه وزارت شهروندی قرار داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بولسونارو  برای آن که قدرت خود را افزایش دهد، حزب سیاسی جدیدی به نام ائتلاف برزیل (ای‌پی‌بی) تشکیل داد. در اساس‌نامه این حزب، قول داده‌اند که پاسدار زندگی انسان‌ها از بدو تولد باشند و قانون حق حمل اسلحه را به تصویب برسانند تا مردم بتوانند از دارایی خصوصی‌شان محافظت کنند.

رئیس جمهوری عوام‌گرای برزیل که سروان سابق ارتش است و آشکارا مستبدان سابق را ستایش می‌کند، بابت اظهارات جنسیت‌زده، همجنس‌گراستیز و نژادپرستانه‌اش مورد انتقاد بوده است.

او در ملاءعام زن سیاست‌مداری را آزار داده است و با سقلمه زدن به وی، گفته است:«به قدری زشت است که حتی ارزش تجاوز کردن هم ندارد.» هواداران آقای بولسونارو هم در راه‌پیمایی‌های‌ خود شعار داده‌اند که «غذای سگ به حلق فمینیست‌ها باد.»

© The Independent

بیشتر از جهان