ایلان ماسک رتبه اول میلیاردرهای فهرست سالانه فوربس را از دست داد

فوربس ۲۰۲۲ را سال سختی برای میلیاردرهای جهان می‌داند، زیرا تعداد کل آن‌ها برای دومین سال متوالی کاهش یافته است

ماسک امسال در رتبه دوم و بعد از برنارد آرنو، رئیس ال‌وام‌اش، تولیدکننده مطرح کالاهای لوکس فرانسوی، قرار گرفت-AFP

ایلان ماسک که در سال ۲۰۲۲ میزان دارایی‌های خالصش ۲۱۶ میلیارد دلار براورده شده بود، پس از اینکه شرکت توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید، عنوان ثروتمندترین مرد فهرست سالانه فوربس را از دست داد.

ماسک که در این سال، جف بیزوس، بنیان‌گذار آمازون را پشت سر گذاشته بود، امسال در رتبه دوم و بعد از برنارد آرنو، رئیس ال‌وام‌اش (LVMH)، تولیدکننده مطرح کالاهای لوکس فرانسوی و مالک نشان‌هایی چون لویی ویتون، کریستین دیور، تیفانی و… قرار گرفت.

به گزارش سی‌ان‌ان، این دو نفر در ماه‌های گذشته مرتب جای خود را در فهرست ثروتمند‌ترین فرد جهان عوض می‌کردند تا اینکه آرنو با افزایش بیش از ۵۰ میلیارد دلار به ۲۱۱ میلیارد دلار سرمایه قبلی خود، توانست ماسک را پشت سر بگذارد.

 

بر اساس محاسبات فوربس، دارایی‌ خالص ماسک به ۱۸۰ میلیارد دلار کاهش یافته و ۳۹ میلیارد دلار کمتر از سال گذشته است.

آرنو اکنون در حال برنامه‌ریزی برای جانشینی خود است و پیشنهاد می‌کند شرکت آگاچی، یکی از هلدینگ‌هایش را که بخش عمده‌ای از سهام آن را دارد، مجددا سازماندهی کند تا به پنج فرزندش سهام مساوی بدهد.

با وجود موفقیت آرنو، فوربس سال ۲۰۲۲ را سال سختی برای میلیاردرهای جهان می‌داند، زیرا تعداد کل آن‌ها برای دومین سال متوالی کاهش یافته و از دو هزار و ۶۶۸ نفر به دو هزار و ۶۴۰ نفر رسیده است.

کانیه وست، خواننده رپ و طراح لباس، که به دلیل اظهارات یهودستیزانه‌اش، قراردادهای مالی زیادی را از دست داد، یکی از کسانی است که از فهرست فوربس خارج شده است.

در بین کسانی که هنوز میلیاردرند، این جف بیزوس است که بیشترین میزان سرمایه را از دست داده است. او در سال ۲۰۲۲ به دلیل کاهش ۳۸ درصدی ارزش سهام آمازون، ۵۷ میلیارد دلار از سرمایه خود را از دست داد و اکنون با ۱۱۴ میلیارد دلار دارایی خالص، نفر سوم فهرست فوربس است.

بیشتر از زندگی