تیراندازی فرد سعودی در پایگاه نظامی فلوریدا چهار کشته بر جای گذاشت

هنوز انگیزه این حمله مشخص نشده است

یک عضو نیروی هوایی عربستان سعودی که به منظور آموزش در ایالات متحده به سر می‌برد، چهار تن را در پایگاه نیروی دریایی ایالات متحده در ایالت فلوریدا به ضرب گلوله به قتل رساند و هشت تن دیگر را زخمی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این واقعه صبح جمعه در «پایگاه دریایی هوایی پِنساکولا» رخ داد و به دنبال آن فرد مزبور با شلیک نیروهای بخش‌داری کشته شد. 

فرماندار فلوریدا، ران دِسانتیس گفته است که فرد مظنون تابعیت سعودی داشته و در راستای برنامه دریایی‌ای که امکان آموزش هم‌پیمانان آمریکا را در خاک این کشور می‌دهد، به ایالات متحده و این پایگاه هوایی آمده بود.

انگیزه این حمله هنوز مشخص نشده است.

به دنبال این حمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، طی یک تماس تلفنی با وی، مراتب تاسف و همدردی‌اش ابراز کرده است. 

آقای ترامپ در توییتر نوشت که ملک سلمان گفته است که مردم عربستان سعودی به شدت از این «اقدام وحشیانه» خشمگین شده‌اند و افزوده است که اقدامات «این شخص تحت هیچ عنوانی نمایانگر احساسات مردم سعودی که عاشق مردم آمریکا هستند، نیست.»

طبق گزارش‌ها فرد مظنون با هفت‌تیر در ساختمان آموزشی این پایگاه اقدام به شلیک کرده است.

این دومین بار در هفته اخیر است که یک نیروگاه نظامی در آمریکا هدف تیراندازی قرار می‌گرد. روز چهارشنبه نیز یک دریادار دو تن از کارکنان پایگاه نظامی «پرل هاربر» را به ضرب گلوله کشت.