شمارش معکوس برای پایان همکاری کونته و تاتنهام

پوچتینو و توخل گزینه‌های اصلی برای جانشینی مربی ایتالیایی محسوب می‌شوند

بهترین سناریو این است که کونته تا پایان فصل و زمان اتمام قراردادش با تیم تاتنهام باقی بماند- Reuters/Paul Childs

دوران همکاری آنتونیو کونته و تیم فوتبال تاتنهام به روزهای پایانی‌اش نزدیک شده است و این مربی ایتالیایی حداکثر تا پایان فصل در این تیم لندنی خواهد بود. کونته در این فصل پایین‌تر از انتظار نتیجه گرفت و دوران نقاهت جراحی کیسه صفرا در هفته‌های گذشته اجازه نداد که به‌صورت تمام‌وقت در کنار تیمش باشد.

به گزارش روزنامه گاردین، بهترین سناریو این است که کونته تا پایان فصل و زمان اتمام قراردادش باقی بماند، ولی اگر نتایج ضعیف ادامه داشته باشد، هیئت‌مدیره باشگاه زودتر به این همکاری پایان خواهد داد. تاتنهام در سه بازی گذشته نتایج ضعیفی گرفته که انتقادات از کونته را به اوج رسانده است. آن‌ها ابتدا در جام حذفی با یک گل مغلوب شفیلدیونایتد دسته دومی (چمپیونشیپ) شدند که هری کین، کاپیتان تیم آن را شبیه «خنجری به قلب‌ بازیکنان» دانست. تاتنهام شنبه هفته گذشته در لیگ برتر با یک گل مغلوب ولورهمپتون شد و چهارشنبه شب هم با تساوی بدون گل مقابل میلان از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هواداران تاتنهام در دقایقی از این بازی کونته را هو کردند و اگر در بازی خانگی شنبه مقابل ناتینگام‌فارست هم نتیجه ضعیفی بگیرد، احتمالا کاسه صبر باشگاه لبریز خواهد شد. تاتنهام در رتبه چهارم لیگ برتر است و با ادامه نتایج ضعیف فرصت حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده را از دست می‌دهد.

گابریله مارکوتی، خبرنگار مشهور ایتالیایی، نیز روز جمعه در کوریره دلو اسپرت در مورد رابطه بد کونته و تاتنهام بعد از ۱۸ ماه همکاری نوشت: «دوران کونته در تاتنهام رو به اتمام است. این پایان اجتناب‌ناپذیر رابطه‌ای است که از روز اول با هیجان زیادی شروع نشد و پر از تهدیدها و سوتفاهمات بوده است. مربی ایتالیایی هرگز از این انتخاب کاملا راضی نبود. حتی می‌توان گفت او بلافاصله بعد از انتخاب تاتنهام پشیمان شد. شاید او تصور می‌کرد که مالکان باشگاه بودجه زیادی را برای حضور این تیم در بین تیم‌های درجه اول اختصاص می‌دهند.»

مائوریسیو پوچتینو یکی از گزینه‌های جدی جانشینی کونته است که می‌تواند بازگشتی احساسی به تاتنهام داشته باشد. او در سال ۲۰۱۴ سرمربی تاتنهام شد و بیش از پنج فصل روی نیمکت این تیم نشست. نایب‌قهرمانی لیگ برتر و حضور در فینال سال ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان اروپا مهم‌ترین دستاوردهای این مربی آرژانتینی بود. او بهار امسال از پاری‌سن‌ژرمن اخراج شد و بعد از آن تیمی نداشت. پوچتینو پیش از این گفته است که از بازگشت به تاتنهام استقبال می‌کند.

توماس توخل گزینه بعدی مربیگری تاتنهام است؛ مربی آلمانی در هفته‌های ابتدایی فصل از چلسی اخراج شد و هرچند باشگاه‌های بزرگی خواهان او بوده‌اند، اعلام کرده است که بازگشت به لیگ برتر را ترجیح می‌دهد.

بیشتر از فوتبال