تلطیف روابط برای بازگشت سردار آزمون

مهاجم بایر لورکوزن اختلاف با قلعه‌نویی، سرمربی جدید تیم ملی، را تکذیب کرد

گفته می‌شد که غیبت آزمون ممکن است به‌‌دلیل نارضایتی‌اش از انتخاب قلعه‌نویی به‌‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی باشد‌ـ MIGUEL MEDINA / AFP

غیبت سردار آزمون در اولین اردوی تیم ملی با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی بازتاب زیادی داشت. فدراسیون فوتبال اعلام کرد که او به‌دلیل مشکلات شخصی با هماهنگی سرمربی در این اردو غایب است، ولی انتشار عکس والیبال بازی کردن او در گنبد شایعات مختلفی به وجود آورده است.

گفته می‌شد که غیبت آزمون در این اردو ممکن است به‌‌دلیل نارضایتی‌اش از انتخاب قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی باشد. زمانی که سردار عضو تیم جوانان سپاهان بود، امیر قلعه‌نویی هدایت این تیم در لیگ برتر را به عهده داشت، ولی هیچ‌وقت از این مهاجم آینده‌دار استفاده نکرد.

در نشست خبری بعد از بازی ایران و روسیه، قلعه‌نویی در پاسخ به سوالی درباره غیبت آزمون در اردو گفت: «خواهشم این است که درباره بازیکنانی که هستند صحبت کنیم. کسانی که بودند مثل سرباز وطن وظایفشان را انجام دادند. خوشبختانه در تیم‌های من هیچ‌وقت بازیکن‌محوری نبود. در تیم‌های من بازیکن‌سالاری بود، اما بازیکن‌محوری نبود. امروز هم دیدید شهریار مغانلو خیلی خوب بازی کرد و از آن چیزی که می‌خواستم بهتر بود.»

آزمون یک روز بعد از بازی در مصاحبه با سایت ورزش سه، شایعات درباره اختلاف با سرمربی تیم ملی را تکذیب کرد. آزمون در مصاحبه جدیدش سعی کرد روابطش با تیم ملی و سرمربی جدید را تلطیف کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او دلیل غیبتش در اردو را مشکلات شخصی دانست و گفت: «من برای انجام برخی کارهای مربوط به سربازی به گنبد آمده بودم. همچنین همسرم هم باردار است و من درخواست کردم که در این لحظات کنار او باشم. از آقای قلعه‌نویی هم تشکر می کنم که این موضوع را کاملا درک کرد و به من اجازه دادند که کنار خانواده و همسرم باشم.»

مهاجم بایر لورکوزن از تماس با سرمربی تیم ملی خبر داد: «من امروز با آقای قلعه‌نویی تماس گرفتم و با ایشان مفصل صحبت کردم. اگر چیزی هم وجود داشته فقط سوءتفاهم بوده و هیچ مشکلی بین ما وجود ندارد و من می‌خواهم با قدرت و با تمام وجود به کارم در تیم ملی ادامه دهم.»

او درباره عکس جنجالی‌اش هم گفت: «یک مسابقات چهارجانبه در گنبد برگزار شد و من به اصرار همشهری‌هایم و برای شادی آن‌ها در این مسابقات شرکت کردم. هیچ وقت نخواستم به تیم ملی پشت کنم و این بار هم این‌گونه نبوده است. من حتی برای والیبال بازی کردن هم از باشگاه بایرلورکوزن هم اجازه گرفته بودم.»

آزمون در پستی بازی می‌کند که دو دهه قبل علی دایی در آن بازی می‌کرد و بارها با وجود مصدومیت برای تیم ملی به میدان رفت. او دایی را الگوی خودش دانست و گفت: «الگوی اکثر بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران علی دایی است. ما هم این پیراهن را از علی دایی به ارث برده‌ایم و همیشه سعی می‌کنیم که مثل او باشیم. ما همیشه به تیم ملی متعهد هستیم و رابطه ما با تیم ملی یک رابطه بدون قید‌و‌شرط است. هر وقت تیم ملی به من احتیاج داشته باشد، با تمام توان در خدمت تیم خواهم بود.»

بیشتر از فوتبال