حسن نصرالله خواهان سرمایه‌گذاری چین در لبنان شد

نصرالله ابراز امیدواری کرد که توافق سیاسی اخیر میان ایران و عربستان سعودی به حل مسائل داخلی لبنان کمک کند

 حسن نصرالله و هوادارانش در جریان یک تجمع در نبطیه، لبنان  ـREUTERS

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، سکوت خود و گروهش را درباره انفجار هفته پیش در مگیدو در جنوب شرقی حیفا، شکست، اما از اظهارنظر  مشخص در آن زمینه خودداری کرد. دبیرکل حزب‌الله همچنین از سرمایه‌گذاری‌های چین در لبنان دفاع کرد و گفت این سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند به اقتصاد شکننده لبنان کمک ‌کند.

در حادثه هفته گذشته در منطقه کوچک مگیدو در مرکز اسرائیل، نیروهای امنیتی اسرائیلی یک مظنون مسلح به کمربند انفجاری را کشتند.

بر اساس گزارش‌های منابع اسرائیلی، فرد کشته‌شده از عوامل وابسته به حزب‌الله لبنان بود و توانسته بود برای انجام عملیات تروریستی وارد خاک اسرائیل شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری فرانسه چهارشنبه، ۲۲ مارس (دوم فروردین ۱۴۰۲)، به‌نقل از دبیرکل حزب‌الله لبنان نوشت: «مجبور نیستیم در مورد هر حادثه‌ای اظهارنظر کنیم. گاهی اوقات نظر و دیدگاه ما، بدون اظهار‌نظرهای مشخص، بیان می‌شود.»

حسن نصرالله در ادامه این بخش از اظهاراتش گفت: «سکوت حزب‌الله، بخشی از مبارزه با «دشمن» است.» او سپس گفت که حادثه هفته پیش در مرکز اسرائیل، نیروهای امنیتی این کشور را سردرگم کرده است.

دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از این سخنرانی‌ برای حامیانش، ضمن اشاره به توافق اخیر دیپلماتیک میان دولت‌های عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران، گفت که این توافق به مسائل داخلی لبنان، از جمله ریاست جمهوری، مرتبط نیست، اما ابراز امیدواری کرد که توافق مزبور به حل برخی از مشکلات لبنان کمک کند.

حسن‌ نصرالله با اشاره به بحران‌های مالی و مشکلات اقتصادی روز لبنان، سرمایه‌گذاری‌های چین را از راه‌هایی دانست که می‌تواند به اقتصاد لبنان و تقویت لیره کمک کند. به‌ گفته دبیرکل حزب‌الله، نگرانی از سرمایه‌گذاری‌های چین در لبنان، هیچ توجیهی ندارد.

بیشتر از جهان