کاخ سفید لندن؛ گران‌ترین خانه جهان به فروش می‌رسد

این عمارت ۴۰ خوابه با مقیاس و نمایی شبیه کاخ سفید در زمینی به مساحت ۱.۶ هکتار در پارک ریجنتز در قلب لندن حدود ۳۰۰ میلیون دلار قیمت‌گذاری شد

۴۰ اتاق خواب، هشت گاراژ، زمین تنیس، سونا و کتابخانه بخش‌هایی از فضای زندگی در این عمارت‌اند- instagram/runningthenorthernheights

عمارت ۲۰۵ ساله هولم، در پارک ریجنتز لندن، برای فروش گذاشته شد.

بر اساس گزارش‌ها، روی این ملک قدیمی حدود ۳۰۰ میلیون دلار آمریکا قیمت گذاشته‌اند.

این عمارت ۴۰ خوابه در زمینی به مساحت ۱.۶ هکتار در پارک ریجنتز در نزدیکی قلب لندن قرار دارد و چنانچه به قیمت درخواستی به فروش برسد، گران‌ترین ملک فروخته‌شده در بریتانیا و احتمالا جهان خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق گزارش مجله لوکس راب ریپورت، این گران‌ترین خانه‌ای است که در حال حاضر برای فروش در هر جای دنیا فهرست شده است. تا پیش از ورود عمارت هولم به بازار فروش، این رکورد در اختیار یک پنت‌هاوس سه‌طبقه در برج سنترال پارک نیویورک بود که در ماه سپتامبر به قیمت ۲۵۰ میلیون دلار به بازار عرضه شد.

تا پیش از این، رکورد گران‌قیمت‌ترین عمارت در بریتانیا در اختیار ساختمان دروازه راتلند ۲ــ۸ مشرف به هاید پارک لندن بود که در سال ۲۰۲۰ به قیمت ۲۳۲ میلیون دلار فروخته شد.

عمارت هولم را جیمز برتون، سازنده املاک گرجستانی، در سال ۱۸۱۸ ساخت و تا قبل از اینکه در اختیار کالج بدفورد قرار بگیرد، خانواده او آنجا زندگی می‌کردند. طبق گزارش ایونینگ استاندارد، این بنا در دهه ۱۹۸۰ دوباره به یک اقامتگاه خصوصی تبدیل شد.

یک منبع ناشناس در گفت‌وگو با ایونینگ استاندارد، این عمارت را «کاخ سفید در پارک ریجنتز» نامید و نمای ساختمان و مقیاس بزرگ آن را با ساختمان تاریخی واشنگتن دی‌سی مقایسه کرد.

۴۰ اتاق خواب، هشت گاراژ، زمین تنیس، سونا، کتابخانه و «اتاق غذاخوری بزرگ» بخش‌هایی از فضای زندگی در این عمارت‌اند.

املاک گران‌قیمتی مانند هولم معمولا موردتوجه سرمایه‌گذاران خارجی قرار می‌گیرند که حتی ممکن است قصد زندگی در آن را نداشته باشند. به گزارش بلومبرگ، ۴۸ درصد خریداران خانه‌های محله‌های گران‌قیمت لندن در شش ماه اول سال ۲۰۲۲ غیربریتانیایی بودند.