بنجامین بریر در نامه‌ای به رئیسی خواستار آزادی شد

خواهر این زندانی فرانسوی گفت که بنجامین این نامه را به زبان فارسی و دست‌نویس نوشته و به زندان تحویل داده است

بنجامین بریر، جهانگرد فرانسوی ۳۸ ساله، از ماه مه ۲۰۲۰ در زندان مشهد به‌سر می‌برد-REUTERS/Christian Hartmann

بنجامین بریر، زندانی فرانسوی در زندان مشهد در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران که روزنامه «لو پاریزین» فرانسه آن را «چند خط برای توصیف یاس» نامیده است، خواستار دخالت او برای آزادی خود شد. ابراهیم رئیسی خود به دلیل سوابق نقض حقوق بشر و اعدام‌های دهه ۶۰ مورد انتقاد شدید قرار دارد و نام او در فهرست تحریم‌ها است.

به گزارش روزنامه «لو پاریزین» فرانسه، بلاندین بریر، خواهر این زندانی فرانسوی گفت که بنجامین این نامه را به زبان فارسی و دست‌نویس نوشته است و دوشنبه صبح به نگهبانان زندان تحویل داده است.

در این نامه او خطاب به ابراهیم رئیسی گفته است: «به مقام شما متوسل می‌‌شوم تا آزادی خود را که باید یک ماه پیش و بعد از تبرئه‌ام به من اعطا می‌شد، بازیابم. آزادی که هرگز نباید از من گرفته می‌شد.»

به نوشته «لو پاریزین»، بنجامین بریر در اواسط ماه فوریه ۲۰۲۳، از تمام اتهامات تبرئه شد اما همچنان پشت میله‌های زندان به‌سر می‌برد.

به گفته بنجامین بریر، یک ماه پیش پس از اعلام تبرئه از تمام اتهامات  از او خواستند که وسایلش را جمع کند اما نگهبانان زندان در یک متری خروج از زندان او را به سلول دیگر منتقل کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این زندانی فرانسوی، بازداشت و نگهداری خود در زندان را اقدامی «ناعادلانه» توصیف کرد چرا که به گفته او از تمام اتهامات تبرئه شده است و ۱۵ فوریه حکم آزادی از دادگاه انقلاب مشهد دریافت کرده است.

بنجامین بریر، جهانگرد فرانسوی ۳۸ ساله، از ماه مه ۲۰۲۰ در زندان مشهد به‌سر می‌برد. او متهم است که با یک پهپاد تفریحی از «مناطقی ممنوعه» عکس گرفته است. او به اتهام جاسوسی به هشت سال زندان محکوم شده است.

بنجامین دستگیری خود را «بی‌اساس» خواند  و دوران حبس را همراه با «خشونت روانشناختی» توصیف کرد که بار دیگر تشدید شده است.

این زندانی فرانسوی تاکید کرد که قوه قضاییه ایران کاملا از بی‌گناهی و اقدام او به اعتصاب غذا که از ۲۸ ژانویه آغاز شد آگاه است.

علاوه بر بنجامین بریر، پنج شهروند فرانسوی دیگر هم در زندان‌‌های ایران در حبس‌اند. پاریس پیش از این دستگیری شهروندانش در ایران را «گروگان‌گیری دولتی» خوانده بود و  خواستار آزادی فوری آنها شد.

بیشتر از جهان