دژاووی تلخ پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا

تیم گران‌قیمت فرانسوی مقابل بایرن‌مونیخ حذف شد تا همچنان در حسرت قهرمانی قاره باقی بماند

پاری‌سن‌ژرمن در یک دهه گذشته بازیکنان گران‌قیمت زیادی را جذب کرده است-AFP

پاری‌سن‌ژرمن یک‌ بار دیگر در تکمیل ماموریت بزرگش، قهرمانی اروپا، ناکام شد و در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان خداحافظی تلخی با این تورنمنت معتبر داشت. تیم پر ستاره پاریسی که در بازی رفت یک بر صفر مغلوب بایرن‌مونیخ شده بود، در آلمان نتوانست این شکست را جبران کند و با دو گل، مغلوب صدرنشین بوندس‌لیگا شد.

پاری‌سن‌ژرمن در یک دهه گذشته با مالکان جدید قطری سرمایه‌گذاری فوق‌العاده‌ای داشته و بازیکنان گران‌قیمت زیادی را جذب کرده است، ولی هنوز نتوانسته طلسم ناکامی در لیگ قهرمانان را بشکند. بزرگ‌ترین موفقیت این تیم در لیگ قهرمانان در سال ۲۰۲۰ به دست آمد که با هدایت توماس توخل به فینال رسید، ولی مغلوب بایرن‌مونیخ شد.

مهم‌ترین برنامه باشگاه برای زنده نگه داشتن رویای اروپایی‌اش بعد از حذف تلخ فصل گذشته مقابل رئال مادرید، تمدید قرارداد کیلیان امباپه بود. فوق ستاره فرانسوی در آستانه انتقال به تیم مادریدی بود، ولی با مداخله مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، نظرش را تغییر داد. باشگاه بعد از برکناری پوچتینو به‌دنبال استخدام زین‌الدین زیدان رفت، ولی بعد از پاسخ منفی سرمربی سابق رئال مادرید، مجبور شد سراغ کریستف گالتیه برود. این مربی مطابق پیش‌بینی‌ها نتوانست انتظارات را برآورده کند و بعد از حذف زودهنگام اروپایی گفته می‌شود که عذرش در پایان فصل خواسته خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او بعد از شکست مقابل بایرن درباره وضعیت شغلش گفت: «هنوز زود است که درباره آینده من صحبت کنیم. من تا پایان فصل با انرژی و انگیزه روی کارم تمرکز خواهم کرد.» این مربی درباره دلایل شکست تیمش هم گفت: «ما در نیمه اول فرصت‌های خوبی داشتیم. اگر گل اول را می‌زدیم، شرایط بازی تغییر می‌کرد. ما در شروع نیمه دوم گل آسانی خوردیم.»

پاری‌سن‌ژرمن حساب زیادی روی مثلث امباپه، مسی و نیمار باز کرده بود، ولی مهاجم برزیلی به‌دلیل مصدومیت این بازی را از دست داد. همچنین مسی در ورزشگاه آلیانس نمایش ضعیفی داشت و خبری از حرکات ویرانگر او با پیراهن تیم ملی آرژانتین نبود.

این پنجمین بار در هفت فصل اخیر است که پاری‌سن‌ژرمن در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان حذف می‌شود و کارشناسان معتقدند که ضعف مدیریت بیشتر از تصمیم‌های فنی مربیان در این ناکامی‌ها دخیل بوده است.

جیمی کاراگر، مدافع سابق لیورپول و کارشناس تلویزیون، در واکنش به حذف این تیم گفت: «از حذف پاری‌سن‌ژرمن خوشحالم. این یک تیم نیست، یک آشفته‌بازار است. آن‌ها در سال‌های گذشته بیشتر از هر تیمی هزینه کرده‌اند و بهترین بازیکنان دنیا را دارند.»

این حذف ناامیدکننده می‌تواند به قیمت جدایی امباپه تمام شود. گلزن فرانسوی تمایل زیادی به قهرمانی لیگ قهرمانان و بردن توپ طلا دارد، ولی با ادامه ناکامی‌های پاری‌سن‌ژرمن رسیدن به این اهداف غیرممکن به نظر می‌رسد. او در پایان بازی گفت: «این نهایت توان ما بود. بایرن‌مونیخ تیمی است که برای قهرمانی لیگ قهرمانان ساخته شده.»

بیشتر از فوتبال