استادان معترض دانشگاه‌ها: سرپوش گذاشتن بر مسمومیت دختران، به‌معنای همدستی حاکمان است

به‌نوشته استادان معترض، با توجه به شکافی که میان مردم و حاکمیت وجود دارد، جامعه ایران ممکن است شاهد «حوادث دردناک‌تری» هم باشد

واکنش‌های گسترده داخلی و بین‌المللی به مسمومیت‌های عامدانه دانش‌آموزان دختر در ایران کماکان ادامه دارد. روز پنجشنبه، ده‌ها تن از استادان دانشگاه‌های سراسر کشور، در یک بیانیه‌ مشترک، ضمن بی‌کفایت خواندن مقام‌های دولتی ایران، حملات شیمیایی سازمان‌یافته به مدارس دخترانه و خوابگاه‌های دانشجویی را یک «جنایت هولناک» توصیف کردند.

در نامه روز پنجشنبه ۱۸ اسفندماه استادان دانشگاه‌های سراسر کشور، حملات شیمیایی به‌مدارس و خوابگاه‌های دختران، به «بی‌رحم‌ترین، خطرناک‌ترین و منفورترین» دشمنان دانش و سرزندگی کودکان و نوجوانان نسبت داده شده است.

۳۲۶ تن از استادان دانشگاه‌های سراسر کشور، در نامه جمعی خود، تداوم حملات شیمیایی به مدارس را برای حاکمیت جمهوری اسلامی که ادعای حفاظت از امنیت درو‌ن‌مرزی و فرامرزی دارد، یک رویداد «بس شرم‌آور» خواندند.

در بخش دیگری از نامه جمعی استادان معترض، مقام‌های دولتی در ایران متهم شده‌اند که در برابر این حملات سازمان‌یافته به مدارس و خوابگاه‌ها در عمل هیچ اقدام بازدارنده‌ای انجام نداده‌اند.

به‌نوشته استادان معترض، با توجه به شکافی که میان مردم و حاکمیت وجود دارد، جامعه ایران ممکن است شاهد «حوادث دردناک‌تری» هم باشد.

استادان معترض در بخش دیگری از نامه جمعی خود نوشته‌اند: حداقل انتظار از حاکمیت در این «وضعیت استیصال و بی‌اعتمادی» این است که عملکردی منسجم، ضرب‌الاجلی و بسیار شفاف با نتیجه‌‌ای قاطع داشته باشد.

استادان معترض هشدار داده‌اند که سرپوش‌گذاشتن بر این جنایت، یا تخفیف آن و عدم افشا و محاکمه‌ عاملان، به معنای تصریح حاکمیت بر همدستی و همسویی با این جنایت تلقی می‌شود و «تبعات طوفانی» خواهد داشت.