رهبر جمهوری‌خواهان سنا راهی بیمارستان شد

این سناتور ۸۱ ساله در یک ضیافت شام خصوصی در هتلی در واشنگتن شرکت کرده بود که زمین خورد و برای درمان در بیمارستان بستری شد

مکانل در سال ۲۰۱۹ نیز در خانه‌اش در کنتاکی زمین خورد و دچار شکستگی شانه شد‌ـ DREW ANGERER /GETTY IMAGES VIA AFP

میچ مکانل، رهبر حزب جمهوری‌خواه در سنای آمریکا، در بیمارستان بستری شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، داگ آندرس، سخنگوی این سناتور ۸۱ ساله، گفت او در یک ضیافت شام خصوصی در هتلی در واشنگتن شرکت کرده بود که پایش لغزید و برای درمان در بیمارستان بستری شد.

دفتر مکانل جزئیات بیشتری در مورد وضعیت این سناتور جمهوری‌خواه ارائه نداد و مشخص نیست او چه مدت از جلسات سنا غایب خواهد بود.

مکانل در سال ۲۰۱۹ نیز در خانه‌اش در کنتاکی زمین خورد و دچار شکستگی شانه شد. او در آن زمان، ناچار شد برای ترمیم شکستگی شانه زیر تیغ جراحی برود. تعطیلات تابستانی سنا تازه آغاز شده بود و او تا زمان بهبود، چند هفته از خانه کار کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مکانل اولین بار در سال ۱۹۸۴ انتخاب شد و در ژانویه سال جاری میلادی، با تشکیل کنگره جدید، رکورد بلندمدت‌ترین رهبر سنا را شکست. رکورد قبلی ۱۶ سال بود.

مکانل معمولا تمایلی ندارد درباره زندگی خصوصی‌اش صحبت کند. اما به گفته خودش، در کودکی با فلج اطفال دست‌و‌پنجه نرم کرده و فیزیوتراپی شده است. او تایید کرد که در دوره بزرگسالی نیز در بالا رفتن از پله‌ها مشکل داشته است.

میانگین سنی اعضای سنای آمریکا ۶۵ سال است و اخیرا شماری از سناتورها به‌دلیل بیماری از جلسات سنا غایب بوده‌اند.

هنوز مشخص نیست آیا مکانل روز پنجشنبه از بیمارستان مرخص می‌شود و این مسئله روی برنامه رای‌گیری‌ها اثر می‌گذارد یا خیر.

بیشتر از جهان