بازگشت فروتنانه بالنسیاگا به دنیای مد

مجموعه‌ جدید این خانه مد طبق اعلام قبلی دمنا با پیروی از خط فکری کریستوبال بالنسیاگا «ساده» بود

اواخر سال ۲۰۲۲ بالنسیاگا به خاطر یک رسوایی در کارزار تبلیغاتی خود مورد توجه شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها قرار گرفت-Instagram/Balenciaga

بالنسیاگا روز یکشنبه ۵ مارس، بعد از ماه‌ها غیبت از صحنه‌های مد، مجموعه پاییز/زمستان ۲۰۲۳-۲۰۲۴ خود را در هفته مد پاریس به نمایش گذاشت.

نمایش بالنسیاگا که در داخل مرکز خرید نمادین «کروسل دو لوور» در پاریس برگزار شد، بیش از هرچیزی یک اجرای متواضعانه بود.

به گزارش های‌اسنوبایتی، دمنا گواسالیا، طراح ارشد این خانه مد در یادداشت‌های پیش از نمایش خود از رابطه عاشقانه‌اش با مد تا اتفاقات چند ماه گذشته که باعث شدند «در جستجوی پناهگاهی» باشد، برای مخاطبانش نوشت.

نمایش بالنسیاگا در اتاقی سفید رنگ و با موزیک الکترونیکی در حالی برگزار شد که نقوش کلاسیک بالنسیاگا را بر تن مدل‌ها می‌شد دید: لباس‌های مجلسی پولک‌دار یقه بلند، پیراهن‌های گل‌دار، کت‌های چرمی اپل دار، کت‌های تک بزرگتر از سایز، جین‌های گشاد و عینک آفتابی بر چشم.


هرچند بسیاری منتظر بازگشت بالنسیاگا بودند، اما در عین حال این کنجکاوی که آنها پس از آن رسوایی جنجال برانگیز با چه رویکردی باز خواهند گشت، همچنان وجود داشت؛ اما مجموعه‌ جدید این خانه مد طبق اعلام قبلی دمنا با پیروی از خط فکری کریستوبال بالنسیاگا «ساده» بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اواخر سال ۲۰۲۲ بود که بالنسیاگا به شدت مورد توجه شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها قرار گرفت، و البته این بار نه به خاطر ساختار شکنی در طراحی‌ یا اجرای نمایش، که به دلیل یک رسوایی در کارزار تبلیغاتی.

این خانه لوکس فرانسوی در کارزار تبلیغاتی بهار ۲۰۲۳ خود در ماه نوامبر کیف‌های خرسی لوکس خود را در حالی در دست کودکان نشان داد که که در ظاهرشان از بند‌های سبک بی‌دی‌اس‌ام (‌BDSM) استفاده شده بود.

عکس‌های این کارازار تبلیغاتی به یکباره همه جا پر شد، و انتقادهای زیادی علیه آنها برانگیخت. در شرایطی که بالنسیاگا مجبور به عذرخواهی شد، به فاصله خیلی کوتاهی جنجال دیگری به راه افتاد. در کارزار تبلیغاتی دیگری که بالنسیاگا در همکاری با آدیداس برگزار کرده بود، تصاویری از اسناد دادگاه عالی مربوط به پورنوگرافی (محتوای جنسی مخصوص بزرگسالان) کودکان، زیر کیف «ساعت شنی» بالنسیاگا-آدیداس، دیده می‌شد.

 کارزارهای تبلیغاتی این خانه مد هواداران را به قدری عصبانی کرد که عده زیادی از مردم از جمله برخی افراد مشهور اعلام کردند که دیگر از محصولات این برند استفاده نخواهند کرد.

هر چند تیم بالنسیاگا و طراح ارشد آن بارها بابت اشتباهات کارزار تبلیغاتی خود عذر‌خواهی کردند، اما جنجال به قدری گسترش پیدا کرد که آنها از مراسم جایزه طراح سال ۲۰۲۲ کنار گذاشته شدند، و پس از مدتی یک معاون ارتباطات استخدام کردند تا بتواند چنین بحران‌هایی را مدیریت کند.


در هر صورت، نمایش روز یکشنبه بالنسیاگا آرام و به دور از شلوغی‌های بازاریابی این خانه مد، مانند قدم زدن در گل و لای، یا کیسه‌های زباله به قیمت بیش از هزار دلار برگزار شد تا نشان دهد که این یک بازگشت بزرگ جدی است.

بیشتر از مُد و زیبایی