دردسرهای میلان و اینتر برای ساخت ورزشگاه جدید

پروژه تاسیس یک ورزشگاه مشترک مدرن ممکن است به بن‌بست برسد

ظرفیت ورزشگاه سن‌سیرو ۸۰ هزار نفر است، ولی قرار دو باشگاه این است که ورزشگاه جدید ۶۵ هزارنفری باشد- REUTERS/Daniele Mascolo

سن‌سیرو یکی از ورزشگاه‌های قدیمی و جذاب فوتبال اروپا است که دو تیم بزرگ شهر میلان از سال ۱۹۴۷ به‌طور مشترک برای بازی‌های خانگی از آن استفاده می‌کنند، ولی آن‌ها مدتی است که می‌خواهند یک ورزشگاه مدرن بسازند. فواید افتتاح این ورزشگاه فقط رفاه بیشتر تماشاگران نیست و هر دو باشگاه می‌توانند هر فصل حدود ۶۰ میلیون یورو درآمد اضافه داشته باشند.

ظرفیت ورزشگاه سن‌سیرو ۸۰ هزار نفر است، ولی قرار دو باشگاه این است که ورزشگاه جدید ۶۵ هزارنفری باشد. در این پروژه ۹ تا ۱۳ هزار صندلی با شرایط پذیرایی ویژه تعریف شده است. همچنین فعالیت‌های تجاری و جانبی می‌تواند به افزایش درآمد میزبانی کمک کند.

البته اجرای چنین پروژه‌ عظیمی آسان نیست و دو باشگاه میلان و اینتر هم هنوز نتوانسته‌اند بر سر جزئیات آن به توافق برسند. قرار اولیه دو باشگاه این بوده است که ورزشگاه جدید در محل فعلی ورزشگاه سن‌سیرو ساخته شود، با این حال میلان مدتی است که به فکر شروع یک پروژه جدید در یک مکان متفاوت است و این مدیران اینتر را خشمگین کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پائولو اسکارونی، رئیس باشگاه میلان، در ماه سپتامبر گفته بود که موانع اداری بر سر اجرای این ورزشگاه وجود دارد: «من انتظار پروژه سریع‌تری را داشتم. این ورزشگاه فقط متعلق به هواداران نیست و برای همه است، ولی همه ما می‌دانیم که مراحل اداری در ایتالیا چقدر پیچیده است. اینتر و میلان دیدگاه مشترکی دارند و ساخت یک ورزشگاه جدید برای شهر میلان هم حیاتی است. مشکل اصلی این است که اجرای این پروژه به عهده باشگاه‌های میلان و اینتر است، نه شهرداری میلان. یکی از دلایلی که ما به‌دنبال یک مکان جدید خارج از شهر میلان هستیم، تسریع در ساخت ورزشگاه است. ما برای داشتن ورزشگاه جدید عجله داریم.»

روزنامه گاتزتا به‌تازگی نوشته است که مدیران باشگاه اینتر از سیاست جدید باشگاه همشهری ناراضی‌اند. آن‌ها معتقدند که باشگاه میلان در گفت‌وگو با رسانه‌ها از خط‌مشی مشترکی که تعیین شده بود، دور شده است و شاید آن‌ها تصمیم بگیرند که این پروژه را متوقف کنند.

اولویت اینتر این بود که ورزشگاه جدید در مکان فعلی ورزشگاه سن‌سیرو ساخته شود، حتی اگر میلان در آن مشارکت نداشته باشد. اگر توافق با شهرداری میلان صورت نگیرد، آن‌ها ممکن است به‌تنهایی برای ساخت یک ورزشگاه جدید اقدام کنند. رسانه‌های ایتالیایی خبر دادند که استیو ژانگ، رئیس باشگاه اینتر، یک مکان مخفی در شهر میلان برای ساخت ورزشگاه جدید پیدا کرده و برای خرید با مالک آن به توافقات اولیه رسیده است.

بیشتر از فوتبال