فروپاشی لیورپول در آنفیلد

شکست تاریخی مقابل رئال مادرید نشانه پایان دوران کلوپ است؟

Paul ELLIS / AFP-یورگن کلوپ بعد از بازی به شدت ناامید بود

لیورپول انگیزه زیادی برای گرفتن انتقام شکست فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان از رئال مادرید داشت، ولی با شکست ۲-۵ در ورزشگاه آنفیلد تحقیر شد. این سنگین‌ترین شکست خانگی لیورپول در مسابقات اروپایی محسوب می‌شود. شاگردان کلوپ در این بازی شروعی رویایی داشتند و تا دقیقه ۱۴ دو بر صفر پیش افتادند، ولی رئال بازگشتی بی‌نظیر داشت و توانست با درخشش وینیسیوس و بن‌‌زما، تا دقیقه ۶۷ پنج گل بزند.

یورگن کلوپ بعد از بازی به شدت ناامید بود و گفت که تیمش بخت چندانی برای جبران شکست در سانتیاگو برنابئو ندارد: «آنچلوتی فکر می‌کند که کار تمام شده و من هم در این لحظه چنین تصوری دارم. ولی در سه هفته آینده هر قدر به بازی نزدیک‌تر شویم، بخت ما بیشتر خواهد شد. در این بازی مشخص شد که آن‌ها چقدر روی ضدحملات عالی‌اند و ما باید برای زدن سه گل در زمین آن‌ها ریسک کنیم. موقعیت خطرناکی است.»

رئال مادرید در فصل قبل لیگ قهرمانان هم توانایی خط حمله و روحیه بالای خود را برای برگرداندن نتایج بازی‌ها ثابت کرده بود، ولی آنچه در این بازی خیلی به چشم آمد، ضعف خط دفاع لیورپول بود و حتی بازگشت فن‌دایک هم به تقویت این خط کمک نکرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کلوپ گفت: «ما هر پنج گل را به آن‌ها هدیه دادیم. در نیمه اول نکات مثبتی در بازی ما به چشم می‌آمد و بهترین بازی این فصل ما بود، ولی باید بهتر دفاع می‌کردیم.»

کارشناسان هم روی ضعف خط دفاع لیورپول تاکید داشتند. جیمی کاراگر، مدافع سابق لیورپول، گفت که تصور اوجگیری دوباره لیورپول بعد از دو برد متوالی مقابل اورتون و نیوکاسل، اشتباه بوده است: «لیورپول در تمام فصل دفاع آشفته‌ای داشت. دفاع لیورپول توان ایستادگی مقابل حریفان را ندارد. سال‌ها شش بازیکن جلو آن‌ها بودند که به شدت تلاش می‌کردند. حالا این سپر از بین رفته و ساختار دفاع کاملا از هم پاشیده است.»

آدام لالانا، هافبک سابق لیورپول، معتقد است که فشار سنگین مسابقات فصل گذشته روی عملکرد این فصل تاثیر منفی گذاشته است: «لیورپول فصل گذشته در همه بازی‌ها با تمام وجود بازی کرد و این، تیم را فرسوده می‌کند. پس از یک فصل سخت، لحظات زیادی می‌بینید که بازیکنان نمایش ضعیفی دارند. آن‌ها باید انگیزه تازه‌ای برای بازی پیدا کنند.»

آلن شیرر، مهاجم سابق نیوکاسل، نیز گفت که لیورپول فرسنگ‌ها با تیم آماده فصل قبل فاصله دارد: «فصل گذشته برای آن‌ها از نظر بدنی و ذهنی بسیار سخت بود. توان زیادی صرف کردند و شاید خریدهای جدید نتوانسته ضعف‌های آن‌ها را جبران کند. همه این‌ها دلایلی است که افت کنند، با این حال، این تیم قابل شناسایی نبود.»

لیگ قهرمانان آخرین تورنمنتی است که لیورپول هنوز بخت قهرمانی دارد و پس از شکست سنگین بازی رفت، باید کار این تیم را تمام‌شده دانست. لیورپول در لیگ برتر هم هشتم است و کار سختی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده دارد. کلوپ نتوانسته است مشکلات این فصل تیم را برطرف کند و این شکست سنگین، می‌تواند نشانه‌ای از پایان دوران او در لیورپول باشد.

بیشتر از فوتبال