حمایت مربیان از جنبش مردم را تاب نمی‌آورند

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی برای ایجاد خفقان در نشست‌های مطبوعاتی لیگ برتر تشکیل جلسه داد

فدراسیون فوتبال به دستور نهادهای بالادستی، خواهان فضایی سانسورشده است تا بتواند مانع شنیده شدن صدای مردم از زبان چهره‌های شناخته‌شده فوتبال باشد -- خبرگزاری فوتبال ایران

کنفرانس‌های خبری مربیان پیش و پس از مسابقات فوتبال در ایران، گاهی با عبارت‌هایی از مربیان خبرساز می‌شود که اشاره‌ای به حمایت از مردم دارند. همین اشاره‌ها را فدراسیون فوتبال و نهادهای بالادستی آن‌ها تاب نمی‌آورند و می‌کوشند مانع اظهارنظر غیرورزشی مربیان باشند.
مربیان می‌دانند که حرف زدن درباره مسائل بازی،  تنها توقع هوادارانشان در کنفرانس‌های خبری نیست، بلکه دوستداران فوتبال همدلی چهره‌های ورزشی را طلب می‌کنند تا احساس پیوند بیشتری در میانه جنبش سراسری داشته باشند.

روز سه‌شنبه، ۲۵ بهمن (۱۴ فوریه)،  علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، مهدی دادرس و علیرضا غفاری، از اعضای این کمیته، همراه ابوالفضل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی، حسین عبدالهی و سیروس حمزه‌ای، از اعضای کمیته انضباطی، با محمدرضا کشوری‌فرد، سرپرست سازمان لیگ، سهیل مهدی، مدیر مسابقات، حجت‌الله بهمنی، مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی، مهرداد شفیعی، مسئول لیگ یک، نشست مشترکی در تهران برگزار کردند تا درباره غیبت سرمربیان در نشست‌های خبری قبل و بعد از مسابقه و نیز بیان مطالب غیرفوتبالی و خارج از موضوع مسابقه در نشست‌های خبری، بحث و تبادل‌نظر کنند.

تشکیل این جلسه به معنای آن است که جویای راهی برای جریمه یا محروم کردن مربیان‌اند تا کنفرانس‌های خبری فوتبال به جایی برای حمایت از جنبش مردم تبدیل نشود. آن‌ها جلسه‌ای برای ایجاد خفقان در فضای فوتبال تشکیل داده‌اند. مربیان اخیرا یا غیبت در کنفرانس‌های خبری را ترجیح می‌دهند، یا در کنفرانس‌ها به حمایت از مردم پرداخته‌اند.
بسیاری از مربیان در ماه‌های اخیر به حمایت از جنبش مردم پرداخته‌اند یا دست‌کم اشاره‌ای به معیشت سخت مردم کرده‌اند، اما حکومت همواره جویای راهی برای سانسور است و جمله‌ای را در انتقاد از خود، تحمل نمی‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


چند هفته پیش بود که یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم پرسپولیس، به انتقاد از داوری‌ها پرداخت و در سخنانش این نکته پیدا بود که معتقد است به دلیل حمایتش از جنبش مردم ایران، هدف حمله حکومت قرار گرفته است و می‌خواهند مانع موفقیت تیمش شوند. سرمربی پرسپولیس در صدا‌و‌سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز هدف توهین قرار گرفته بود. پس از آن، گل‌محمدی در کنفرانس خبری گفت: «من از مردم عذر می‌خواهم، اما در یک سال و نیم آینده که من سرمربی پرسپولیس باشم، این تیم جام نخواهد آورد. هیچ‌کس هم نمی‌تواند مرا از اینجا تکان دهد، مگر اینکه از آن بالا بالاها دستور بدهند که مرا اخراج کنند. پرسپولیس از این جام‌های فلزی بسیار دارد. آقای تاج و مسئولین، من و تیمم در هفته هفتم جام شرافت را برده‌ایم و دیگر جام نمی‌خواهیم. این اتفاقاتی که درون و بیرون زمین برای پرسپولیس می‌افتد، کاملا مشکوک است.»

فدراسیون فوتبال به دستور نهادهای بالادستی، خواهان فضایی سانسورشده است تا بتواند مانع شنیده شدن صدای مردم از زبان چهره‌های شناخته‌شده فوتبال باشد. بعید است در این زمینه به موفقیتی برسد، اما تلاش می‌کنند مربیان را به سکوت وادارند.

بیشتر از فوتبال