بازگشت استقلال به کورس با پرخاش‌های بی‌پایان ساپینتو

مربی عصبی پرتغالی مقابل مس کرمان برای دومین بار در این فصل کارت قرمز گرفت

بعد از دو شکست متوالی استقلال مقابل تراکتور و سپاهان ساپینتو در آستانه برکناری قرار داشت- ایرنا

استقلال در زمین مس کرمان به برد ارزشمند ۲-۳ رسید تا فاصله‌اش را با سپاهان و پرسپولیس در صدر جدول به سه امتیاز کاهش دهد. یک روز بعد از تساوی پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک در یک بازی جنجالی، این برد ارزشمندی برای استقلال بود و کمک کرد که آنها به کورس قهرمانی برگردند، ولی اخراج ساپینتو در دقایق پایانی بخشی از شیرینی برد را از این تیم گرفت.

این دومین بار در این فصل است که سرمربی پرتغالی استقلال از کنار زمین اخراج می‌شود. در بازی هفته هفتم مقابل گل‌گهر در سیرجان هم ساپینتو به دلیل درگیری با نیمکت حریف کارت قرمز گرفت. مربیان گل گهر مدعی بودند که سا پینتو به زبان پرتغالی به آنها توهین کرده و آنها متوجه حرف‌های او شده‌اند. این اخراج به قیمت دو جلسه محرومیت و تبعید به سکوها تمام شد.

ساپینتو در شروع بازی با مس کرمان از داور کارت زرد گرفت، بعد از اینکه بابت اشتباه علیرضا رضایی، دروازه‌بان جوان استقلال روی گل زودهنگام میزبان عصبی شده بود. البته استقلال توانست این گل را جبران کند و تا دقایق پایانی سه بر یک پیش بود. در این لحظه سا پینتو در حال صحبت با داور چهارم بود که مربی اسپانیایی مس کرمان به سمت آنها آمد و با سرمربی استقلال درگیر شد. مدیر رسانه‌ای باشگاه کرمانی بعد از بازی درباره دلیل این درگیری گفت: «ایشان بعد از گل سوم تیمش برگشت و بدترین و زشت‌ترین اهانت‌ها را با دست به نیکمت ما کرد که باعث تنش دقایق پایانی شد.» هنوز تصاویری برای تایید ادعای باشگاه مس وجود ندارد، ولی داور به سا پینتو کارت زرد دوم را داد تا از زمین اخراج شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مربی پرتغالی که از این تصمیم عصبانی شده بود، با مشت‌های گره‌کرده‌ به سمت جایگاه تماشاگران گرفت و هنگام خروج از زمین نیروی انتظامی هم با او درگیر شد.

هنگامی که خبر مذاکره استقلال با سا پینتو در شروع فصل منتشر شد، رسانه‌ها با یادآوری صحنه درگیری‌های کنار زمین این مربی هشدار داده بودند که رفتار پرخاشگرانه او ممکن است برای این تیم در دفاع از عنوان قهرمانی‌اش دردسرساز شود. این پیش‌بینی رنگ واقعیت گرفته و مربی پرتغالی در هفته هجدهم برای دومین بار کارت قرمز گرفت.

ساپینتو در این مدت نشان داده که یک مربی عصبی است، ولی به نظر می‌رسد که حریفان هم از این نقطه ضعف استفاده می‌کنند و این برای استقلال به‌خصوص در بازی‌های خارج از خانه دردسرساز شده است. نکته تلخ لحظه رفتن ساپینتو به سمت رختکن بود که ماموران نیروی انتظامی به جای برقراری آرامش به سمت سرمربی استقلال حمله کردند و یکی از آنها به او لگد زد.

بعد از دو شکست متوالی استقلال مقابل تراکتور و سپاهان که فاصله این تیم با پرسپولیس صدرنشین به ۸ امتیاز رسیده بود، سا پینتو در آستانه برکناری قرار داشت. با این حال مربی پرتغالی مدعی شد که امیدش برای قهرمانی را از دست نداده و هنوز بازی‌های زیادی تا پایان فصل باقی مانده است. استقلال خیلی زود توانست فاصله‌اش را با صدر کمتر کند، ولی به نظر می‌رسد رفتار عصبی سا پینتو ممکن است در هفته‌های حساس باقی‌مانده برای این تیم که به کورس قهرمانی برگشته نقش یک سرعت‌گیر را داشته باشد.

بیشتر از فوتبال