تداوم شعارهای شبانه و فراخوان گسترده برای تظاهرات سراسری ۲۷ بهمن

خیزش سراسری مردم ایران به‌رغم سرکوب گسترده به روش‌های مختلف ادامه دارد

در صدوپنجاهمین روز خیزش انقلابی ایرانیان علیه جمهوری اسلامی، شمار زیادی از ساکنان مناطق مختلف تهران و دیگر شهر‌های ایران با سر دادن شعار‌های شبانه و دیگر روش‌های اعتراضی خواستار عبور از جمهوری اسلامی ایران شدند. در روز تجمع‌هایی نیز در اعتراض به مشکلات اقتصادی و معیشتی در برخی شهر‌ها شکل گرفت.

در ۲۴ ساعت منتهی به شامگاه دوشنبه ۲۴ بهمن، ساکنان محلات مختلف تهران از جمله نارمک، اکباتان، صادقیه، تهرانپارس، شهرک باقری و نگین غرب از بام‌ها و پنجره‌های خانه‌های خود شعار‌های «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند. ویدیو‌هایی نیز در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که درگیری ماموران امنیتی و انتظامی با معترضان در بامداد دوشنبه در منطقه نارمک را نشان می‌داد.

بانگ شبانه مردم معترض در شهر‌هایی از استان‌های مازندران، خراسان شمالی، گیلان و همدان نیز شنیده شد و برخی معترضان آژیر اعتراضی پخش کردند.

شعارنویسی در مکان‌های عمومی، نصب بنر‌های اعتراضی، تخریب نماد‌های حکومتی، برداشتن حجاب اجباری و ثبت تصاویر گرافیتی نیز که هم‌زمان با خیزش سراسری آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد.

روز دوشنبه ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد تعدادی از ماموران سپاه پاسداران در مهاباد شبانه در حال تخریب خودرو‌ها و مغازه‌های اهالی‌اند.

خیزش سراسری ایرانیان با وجود سرکوب شدید، کشتار و دستگیری شهروندان همچنان ادامه دارد و برخی معترضان با توزیع شبنامه و دیوارنویسی، گروه‌های مختلف مردم را به حضور در تظاهرات سراسری پنجشنبه ۲۷ بهمن دعوت کرده‌اند.

هم‌زمان با تداوم اعتراض‌های مردمی، تجمع‌های دانشجویی و معیشتی نیز به‌تناوب در حال برگزاری‌اند؛ روز دوشنبه دانشجویان خوابگاهی دانشگاه چمران اهواز در اعتراض به تشکیل نشدن شورای صنفی و دیگر مشکلات خود تجمع اعتراضی برگزار کردند. کارکنان بازنشسته شرکت مخابرات در استان‌های مختلف از جمله کرمانشاه، خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی، زنجان و ایلام نیز در اعتراض به حقوق معوق‌مانده خود به خیابان‌ها آمدند و در مقابل ساختمان‌های شرکت مخابرات تجمع کردند. تجمع اعتراضی کارکنان این شرکت در تهران مقابل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

در ایلام، شماری از کارکنان شهرداری در اعتراض به مشکلات معیشتی مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند. کارکنان شهرداری ایلام می‌گویند چهار ماه است حقوق نگرفته‌‎اند.

در تهران، یک تجمع هم مقابل ساختمان شرکت نفت برگزار شد؛ کارکنان قرارداد‌موقت این شرکت با سر دادن شعار‌هایی مانند «عدالت حق مسلم ما است» خواستار پرداخت عیدی‌ طبق مصوبه شورای عالی کار شدند.

شماری از معلولان نیز با تجمع مقابل ساختمان سازمان برنامه‌وبودجه در تهران، به حذف بودجه اختصاصی معلولان از لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ اعتراض کردند. معترضان بنر‌هایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: «بودجه ما کجا است؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در کرمان، تجمع اعتراضی کارکنان فولاد مشیز در اعتراض به مشکلات معیشتی مقابل ساختمان استانداری برگزار شد. تصاویری هم از تجمع اعتراضی اعضای هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری نیشابور بیرون آمد. روز دوشنبه کارگران معدن مس تخت گنبد نیز در اعتراض به حقوق معوقه، دستمزد‌های اندک و مشکلات بیمه‌ای برای چهارمین روز متوالی اعتصاب کردند.

با نزدیک شدن چهلم سید محمد حسینی و محمدمهدی کرمی که جمهوری اسلامی ایران آنان را اعدام کرد، بسیاری از فعالان و گروه‌ها برای حضور در تظاهرات سراسری پنجشنبه ۲۷ بهمن فراخوان داده‌اند. علی کریمی، اسطوره فوتبال ایران، هم با انتشار پستی از این فراخوان حمایت کرد.

گروه هکری عدالت علی نیز روز یکشنبه ۲۲ بهمن، پس از هک کردن پخش زنده سخنرانی رئیسی از صداوسیما، مردم خواست در تظاهرات ۲۷ بهمن شرکت کنند.