دانشمندان طرح بهترین اتاق را برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ارایه دادند

منطقه‌ای که بالاترین احتمال خطر بیماری را دارد، بالای تخت بیمار به ارتفاع ۷۰ سانتیمتر تا دو متر است

پس از بیرون رانده شدن ویروس از دهان بیمار، نیروی باد داخل اتاق آن را به صورت عمودی هدایت می‌کند-SWNS

پس از آزمایش‌هایی در بیمارستانی در لندن، «طرح بهینه» برای اتاق قرنطینه برای مهار گسترش کووید ایجاد شده است.

پژوهشگران امپریال کالج لندن این اتاق را برای کاهش خطر ابتلا به بیماری تا حد امکان، برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی طراحی کرده بودند.

پژوهشگران از یک مدل مایع پیشرفته برای شبیه‌سازی انتقال ویروس در اتاق قرنطینه در بیمارستان رویال برومپتون در چلسی در غرب لندن، استفاده کردند.

آن‌ها دریافتند که منطقه‌ای که بالاترین احتمال خطر بیماری را دارد، بالای تخت بیمار به ارتفاع ۷۰ سانتیمتر تا دو متر است؛ جایی که بیشترین غلظت کووید در آن یافت می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این گروه پژوهشی توضیح دادند که پس از بیرون رانده شدن ویروس از دهان بیمار، نیروی باد داخل اتاق آن را به صورت عمودی هدایت می‌کند.

این پژوهش که در مجله فیزیک سیالات (Physics of Fluids) منتشر شده است، بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده از اتاق در طول اقامت یک بیمار مبتلا به کووید است.

این تحقیق بر محل استخراج هوا و میزان تصفیه اتاق، محل تخت، و ایمنی کارکنان بیمارستان که در آن منطقه کار می‌کردند، متمرکز بود.

دکتر فانگسین فانگ، از امپریال کالج لندن، گفت: «ما فرایندهای انتقال و انتشار ویروس را مدل‌سازی کردیم و تاثیر دما و رطوبت را بر از میان رفتن ویروس در نظر گرفتیم.»

«ما همچنین دینامیک سیال و آشفتگی را در مطالعه خود مدل‌سازی کردیم و توزیع فضایی ویروس، میدان سرعت و رطوبت را با توجه به میزان تبادل هوا و مکان‌های استخراج‌کننده مختلف، بررسی کردیم.»

این گروه پژوهشی قصد دارد در آینده فرایندهای تبخیر و ذرات را در مدل‌های اتاق بیماران در بیمارستانی استاندارد، بخش مراقبت‌های ویژه و اتاق انتظار جای دهد.

دکتر فانگ افزود: «کار بعدی همچنین بر مدل‌سازی جایگزین مبتنی بر هوش مصنوعی برای شبیه‌سازی سریع، تجزیه‌و‌تحلیل فقدان قطعیت، و کنترل بهینه سیستم‌های تهویه و نیز استفاده کارآمد از انرژی متمرکز خواهد بود.»

© The Independent