رزمایش شبانه کره شمالی با بیشترین تعداد موشک‌های هسته‌ای

کره شمالی رزمایش اخیر را هم‌زمان با هفتادوپنجمین سالگرد تاسیس ارتش خود برگزار کرد

پیونگ یانگ تصریح کرد تا زمانی که واشنگتن سیاست‌های خصمانه را دنبال می‌کند، علاقه‌ای به گفت‌و‌گو ندارد - AFP

کره شمالی شامگاه چهارشنبه در یک رزمایش شبانه، بیشترین تعداد موشک‌های هسته‌ای خود را به نمایش گذاشت. گمان می‌رود موشک‌های بالیستیک به نمایش درآمده در این رزمایش به همراه کلاهک هسته‌ای توان حمله به هر نقطه از جهان را داشته باشند.

رویترز به نقل از رسانه‌‌های دولتی کره شمالی نوشت پیونگ یانگ در رزمایش چهارشنبه شب، نسبت به گذشته، موشک‌های بالیستیک قاره‌‍پیمای بیشتری را به نمایش گذاشت.

کره شمالی رزمایش اخیر را هم‌زمان با هفتادوپنجمین سالگرد تاسیس ارتش خود برگزار کرد؛ یک هفته پس از آنکه از رزمایش نظامی مشترک ایالات متحده و کره جنوبی در منطقه به‌شدت انتقاد کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه شدید‌اللحن هفته گذشته خود، اعلام کرد که رزمایش‌های ایالات‌ متحده آمریکا و متحدانش در شرق آسیا وضعیت را به «حد نهایی خط قرمز» رسانده است. این بیانیه با «متجاوزانه» خواندن این تمرین‌های نظامی، آن‌ها را تهدیدی دانست که شبه جزیره کره را به «زرادخانه تسلیحاتی بزرگ و میدان جنگ» تبدیل می‌کند.

هم‌زمان، کاخ سفید با رد ادعاهای مطرح‌شده در این بیانیه، بر تمایل خود برای دیدار با دیپلمات‌های کره شمالی و مذاکره درباره موضوع‌های موردعلاقه طرفین تاکید کرد؛ اما پیونگ یانگ تصریح کرد تا زمانی که واشنگتن سیاست‌های خصمانه را دنبال می‌کند، علاقه‌ای به گفت‌و‌گو ندارد.

اشاره مقام‌های کره شمالی به دیدار هفته گذشته وزرای دفاع ایالات متحده و کره جنوبی است؛ دیداری که در آن، طرفین متعهد شدند رزمایش‌های نظامی خود را گسترش دهند و در جهت مقابله با توسعه‌طلبی تسلیحاتی کره شمالی و پیشگیری از وقوع جنگ به برنامه بازدارندگی هسته‌ای‌ مشترک سرعت ببخشند.

بیشتر از جهان