بخت بلند قطری‌ها برای خرید منچستریونایتد

یک گروه سرمایه گذاری قطری اطمینان دارد می‌تواند مالک بعدی باشگاه منچستریونایتد باشد

ا خرید باشگاه منچستریونایتد، قطری‌ها می‌توانند در گران‌ترین لیگ فوتبال جهان هم سرمایه‌گذاری کنند - AFP

رسانه‌های بریتانیایی می‌گویند یگ گروه سرمایه گذاری قطری شانس زیادی برای خرید باشگاه منچستریونایتد دارد.

شیاطین سرخ که این روزها در رتبه سوم لیگ برتر انگلستان قراردارند، در صورت قطری شدن، همچون پاری سن ژرمن می‌توانند دست به خرید بازیکنان بزرگ‌تری بزنند.

اریک تن هاگ، سرمربی هلندی منچستری‌ها از این پس دست بازتری برای خرید بازیکنان و رقابت با باشگاه همشهری، منچسترسیتی خواهد داشت.

خانواده گلیزر، تجار آمریکایی که مالک باشگاه منچستریونایتد هستند، از تابستان گذشته تصمیم به فروش این باشگاه گرفته‌اند. عملکرد «گلیزرها» در سال‌های اخیر با انتقادات فراوانی ازسوی هواداران روبه‌رو شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حالا مالکان آمریکایی تا اواسط ماه فوریه، کمتر از ۷ روز دیگر، برای دریافت بهترین پیشنهاد، به خریداران زمان داده اند.

درخواست آنها برای فروش یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های انگلستان بیش از شش میلیارد پوند، مبلغی نزدیک به ۷میلیارد و دویست میلیون دلار، است.

به نظر می رسد که گروه سرمایه‌گذاری قطری می‌تواند به این رقم  برسد.

البته این گروه سرمایه‌گذاری قطری، برای خرید منچستریونایتد باید با «سر جیم رتکلیف»، ثروتمندترین مرد بریتانیا، رقابت کند. رتکلیف به جز پول زیاد یک هوادار متعصب باشگاه منچستریونایتد است.

با خرید باشگاه منچستریونایتد، قطری‌ها می توانند به جز در لیگ یک فرانسه، در گران‌ترین لیگ فوتبال جهان هم سرمایه‌گذاری کنند.

البته قوانین فیفا اجازه نمی‌دهد که یک گروه مالک دو باشگاه در لیگ‌های رقیب باشد. به این ترتیب، به نظر می‌رسد گروهی دیگر به جز «مجموعه ورزشی قطر» که مالک پاری سن ژرمن است، پیشنهاد خرید منچستریونایتد را مطرح کند.

بیشتر از فوتبال