فحاشی قاضی صلواتی به آستیاژ حقیقی؛ اتهام: رقص

پدر آستیاژ حقیقی در یک فایل صوتی، از شکنجه‌ها و آزارهایی را که دخترش و امیرمحمد احمدی دیده‌اند، پرده برداشت

پدر آستیاژ حقیقی، بلاگر جوانی که پس از انتشار ویدیو رقصش با امیرمحمد احمدی، نامزدش در میدان آزادی تهران بازداشت و به حبس محکوم شده، با انتشار یک فایل صوتی شکنجه‌ها و آزارهای کلامی علیه فرزندش را روایت کرد. به گفته او،‌ قاضی صلواتی فعالیت دخترش در اینستاگرام را همرده تن‌فروشی و خودفروشی دانسته است.

آستیاژ حقیقی و امیرمحمد احمدی، دو بلاگر ۲۱ و ۲۲ ساله‌اند که ابتدا مطرح شد که در مجموع به ۲۱ سال زندان محکوم شده‌اند؛ اما چند روز بعد خبرگزاری میزان مدعی شد که هریک از آن‌ها به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به پنج سال زندان محکوم شده‌اند. 

پدر آستیاژ حقیقی در این فایل صوتی روایت می‌کند که بیش از ۱۲ــ۱۰ مامور با شکستن در ورودی، وارد خانه آستیاژ و نامزدش شده و پس از ضرب‌وجرح آن‌ها در حدی که خونشان بر زمین ریخته شده، از آن‌ها خواسته‌اند جلو ماموران لباس خوابشان را درآورند و لباس عوض کنند. وقتی هم با مقاومت آن‌ها مواجه شده‌اند، یک مامور با لحنی زننده به آن‌ها گفته است: «وقتی این همه آدم شما را در اینستاگرام می‌بیند، پس چه اشکالی دارد؟» ماموران دوباره این دو نفر را کتک زده‌اند و آن‌ها در نهایت مجبور شده‌اند مقابل چشم ماموران لباس عوض کنند.

حقیقی در مورد اتفاق‌های روز دادگاه و توهین‌های جنسی قاضی صلواتی هم می‌گوید: «مادر آستیاژ روز دادگاه به آنجا می‌رود. زمانی که قاضی صلواتی حکم را برای دخترم قرائت می‌کرد و آستیاژ حکم را با دست خودش می‌نوشت، مادرش اعتراض می‌کند که این حکم به اندازه دختر من نیست و دختر من جرمی نکرده است که باید چنین حکمی بگیرد. قاضی صلواتی به او با کلمات رکیک توهین و او را به خودفروشی متهم کرد و چنان توهین‌هایی کرد که گفتنش برای هیچ فرد یا هیچ زنی مناسب نیست.»

آستیاژ حقیقی و نامزدش، امیرمحمد احمدی دهم آبان‌ماه، در بحبوحه خیزش سراسری اخیر و پس از انتشار ویدیو رقصشان در میدان آزادی تهران در اینستاگرام،‌ بازداشت و پس از حدود یک ماه بازداشت در بند ۲۰۹ به زندان، به زندان قرچک ورامین منتقل شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری میزان نوشته که آستیاژ حقیقی و امیرمحمد احمدی در صفحه‌ای فعالیت می‌کردند که یک میلیون دنبال‌کننده داشته و «در زمان اغتشاشات از صفحه خود برای تبلیغ فراخوان‌ها از جمله فراخوان ۴ آبان استفاده کرده‌اند».

میزان در نهایت اعلام کرد پس از ارسال پرونده به دادگاه و بررسی پرونده و دفاعیات متهمان، رئیس شعبه برای هر دو نفر به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور پنج سال حبس در نظر می‌گیرد که این حکم پنج سال برای هر دو نفر قابل اجرا خواهد بود. این در حالی است که منابع نزدیک به خانواده‌های آستیاژ حقیقی و امیرمحمد احمدی دوباره اعلام کرده‌اند که هر کدام از آن‌ها به ۱۰ سال و نیم زندان محکوم شده‌اند و حکم پنج سال حبس آن‌ها دروغ است.

پیش از این هرانا اعلام کرده بود که بر اساس این حکم که شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی صادر کرده و اخیرا به این افراد ابلاغ شده، حقیقی و محمدی بابت اتهام «اشاعه فساد و فحشا، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام» هر یک به ۱۰ سال و شش ماه حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت استفاده از فضای مجازی و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده‌اند.

معاون قوه قضاییه نهم بهمن از قاضی ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به دلیل «زحمات و مجاهدت‌های ارزشمند» برای «احقاق حقوق مظلومان و عدالت‌گستری»، تقدیر کرد. این در حالی است که این قاضی بدنام یکی از صادرکنندگان حکم اعدام برای معترضان و مخالفان جمهوری اسلامی طی سال‌های گذشته و خیزش سراسری ایرانیان است.