جدایی کانسلو از منچسترسیتی؛ عجیب‌ترین انتقال زمستانی اروپا

به نظر می‌رسد رابطه مدافع پرتغالی با گواردیولا به خوبی گذشته نبود و او ترجیح داد راهی بایرن مونیخ شود

کانسلو که در سال ۲۰۱۹ از یوونتوس به منچسترسیتی پیوست_Oli SCARFF / AFP

در میان نقل و انتقالات پرشماری که در پنجره زمستانی فوتبال اروپا رخ داد، انتقال ژائو کانسلو از منچسترسیتی به بایرن مونیخ کاملا غیرمنتظره بود. مدافع ۲۸ ساله پرتغالی یکی از مهره‌های کلیدی تیم گواردیولا در جریان قهرمانی دو فصل اخیر لیگ برتر انگلیس بود، ولی در هفته‌های گذشته ناگهان از ترکیب منچسترسیتی کنار رفت و تصمیم گرفت از این تیم جدا شود. قرارداد او قرضی و تا پایان فصل جاری است، ولی بندی دارد که بایرن در صورت پرداخت ۷۰ میلیون یورو می‌تواند آن را دائمی کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، کانسلو که در سال ۲۰۱۹ از یوونتوس به منچسترسیتی پیوست، در این فصل بیشترین دقایق بازی را در میان مدافعان این تیم داشته است. او در مجموع ۱۸۶۶ دقیقه برای سیتی به میدان رفته که ۶۸ دقیقه بیشتر از مانوئل آکانجی، مدافع سوئیسی جدید این تیم، است. او همچنین ۲۶ بار در این فصل برای سیتی بازی کرد و انتظار می‌رفت که مثل دو فصل گذشته (۴۳ و ۵۲ بازی) یکی از بازیکنان پرکاربرد گواردیولا باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، او در شروع دوباره مسابقات فوتبال انگلیس بعد از جام جهانی قطر، تنها ۲۵۶ دقیقه بازی کرد. کانسلو بعد از تعویض بین دو نیمه در بازی با چلسی فقط دو بار در ترکیب اصلی سیتی بود، بازی مقابل منچستریونایتد در لیگ برتر و بازی مقابل ساوتهمپتون در جام اتحادیه. در این مدت، گواردیولا ترجیح داد از ریکو لوئیز ۱۸ ساله و ناتان آکه در خط دفاع استفاده کند. منچسترسیتی در غیاب کانسلو هیچ بازیکن جایگزینی جذب نکرد و گواردیولا تا پایان فصل فقط حدود ۲۰ بازیکن بزرگسال در اختیار دارد.

برخی رسانه‌های انگلیسی از اختلاف و مشاجره کانسلو و گواردیولا خبر می‌دهند و بر این باورند که اعتراض مدافع پرتغالی به سرمربی‌اش بابت کم شدن دقایق بازی دلیل اصلی این جدایی بوده است. کریس ساتن، کارشناس رادیو بی‌بی‌سی، معتقد است که فقط اختلاف می‌توانسته دلیل این جدایی بوده باشد: «من از انتقال کانسلو شوکه شدم، چون بعد از رفتن زینچنکو به آرسنال، گواردیولا گزینه‌های محدودی برای بازی در دفاع کناری داشت. وقتی از بیرون به ماجرا نگاه می‌کنید، فقط درگیری می‌توانست دلیل این جدایی باشد، وگرنه چرا گواردیولا باید چنین ریسکی می‌کرد؟ برای هواداران سیتی هم قطعا این یک ابهام بزرگ است و از خودشان می‌پرسند در حالی که تیمشان در تعقیب آرسنال است، چرا باید بهترین مدافع کناری‌شان جدا شود؟»

کانسلو در جلسه معارفه‌اش با پیراهن بایرن مونیخ مشاجره با گواردیولا را تایید نکرد و گفت: «شایعه شده است که رابطه من با پپ خوب نبود، ولی واقعیت این است که من به‌دنبال دقایق بازی بیشتری بودم. می‌خواستم یک ماجراجویی جدید را شروع کنم. از دوران حضورم در سیتی لذت بردم و هنوز بازیکن این تیم هستم و شاید، روزی دوباره به آن‌جا برگردم.»

حرف‌های مدافع پرتغالی بخشی از جمله‌های کلیشه‌ای بازیکنان فوتبال است و شاید واقعیت ماجرا را کاملا بیان نکند. گذشت زمان نشان خواهد داد که بین گواردیولا و کانسلو چه اتفاقی افتاده است و مهم‌تر از آن، این انتقال برای منچسترسیتی به چه قیمتی تمام خواهد شد.

بیشتر از فوتبال