بازنشر ویدیویی قدیمی از حمایت بیل گیتس از اینترنت و نشر آزادانه اطلاعات

در این ویدیو مع متعلق به سال ۱۹۹۵ است بیل گیتس تاکید دارد که اینترنت مفید است

تصویری از بیل‌ گیتس در حال تبلیغ محصولاتش در تلویزیون، اوت ۱۹۹۵- PAUL J. RICHARDS / AFP

یک ویدیوی قدیمی که اخیرا دوباره منتشر شده، بیل گیتس جوان را نشان می‌دهد که در یک مصاحبه با دیوید لِتِرمن در سال ۱۹۹۵، سخت در تلاش است او را متقاعد کند که اینترنت مفید است.

این ویدیوی قدیمی، نشان‌گر تعهد بیل گیتس به اینترنت و راه‌هایی است که او، پیش از آن که این پدیده بخشی جدانشدنی از زندگی روزمره شود، برای برداشتن موانع بر سر راه آن در پیش گرفته بود. 

در این ویدیو، گیتس توضیح می‌دهد که اینترنت «محلی شده است که مردم اطلاعات را در آن منتشر می‌کنند».

او می‌گوید: «هرکسی می‌تواند صفحه خاص خودش را داشته باشد، شرکت‌ها و آخرین اطلاعات در آن هستند. آنچه می‌گذرد، دیوانه‌وار است. می‌توانید به مردم پیام‌های الکترونیکی بفرستید. این بزرگترین پدیده روز است.»

دیوید لترمن در واکنش به توضیحات مملو از اشتیاق گیتس که می‌گوید این فناوری سرانجام بخش غیرقابل اجتناب زندگی خواهد شد، می‌گوید: «آسان می‌توان از چیزی که نمیفهمید، انتقاد کنید»، اما در ادامه، خودش، از پدیده اینترنت انتقاد می کند و می‌گوید که برای اینترنت همان کاری را می‌کند که فن‌آوری‌های آن زمان هم قادر به انجامش بودند.

او به بیل گیتس می‌گوید، اخیرا شنیده است که تازه‌ترین موفقیت اینترنت این است که می‌توان از طریق وصل شدن به کامپیوتر،  به گزارش بیس‌بال گوش داد. او در ادامه، در میان خنده حضار می‌پرسد: «تا به حال اسم رادیو را شنیده‌اید؟ رادیو هم همین کار را انجام می‌دهد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هرچند گیتس سعی می‌کند توضیح دهد که «تفاوت در این جاست که می‌توانید هروقت که بخواهید، به این مسابقه گوش کنید»، لترمن در واکنش می‌گوید که نوار ضبط صوت هم همین کار را انجام می‌دهد.

لترمن همچنین می‌گوید، جایی که مجلات مختلف وجود دارند، اطلاعات موجود در اینترنت در مورد تازه‌ترین مارک سیگار یا آمار مسابقات اتوموبیل‌رانی، چه فایده‌ای می‌تواند داشته باشد؟

این ویدیو با خنده گیتس و لترمن درباره پیدا کردن «چت‌رومی برای افراد منزوی و مشکل‌دار» تمام می‌شود. 

انتشار این ویدیو در توییتر با واکنش مثبت کاربران روبرو شده است و آن را ویدیویی با «محتوای مثبت» توصیف کرده‌اند.

یک کاربر نوشته «چه روزگار معصومی بود»، درحالی که کاربر دیگری گفت است که «راه درازی آمده‌ایم».

این مصاحبه زمانی انجام شده اسه که گیتس، یکی از دو بنیانگذار شرکت مایکروسافت، ۴۰ ساله و ثروتمندترین مرد جهان بود.

به گزارش مجله «فوربز»، گیتس که ثروتش ۱۰۶.۶ میلیارد دلار برآورد شده است، جایگاه ثروتمندترین مرد جهان را به جف بزوز، مالک آمازون، واگذار کرده است که دارایی‌اش برابر با ۱۰۸.۴ میلیارد دلار است. 

© The Independent