سیتسیپاس، آخرین مانع جوکوویچ برای قهرمانی اوپن استرالیا

دو تنیسور یکشنبه برای قهرمانی اولین گرنداسلم فصل و صعود به رتبه اول رده‌بندی تنیس جهان رقابت می‌کنند

سیتسیپاس در نیمه‌نهایی موفق شد کارن خاچانف روس را سه بر یک شکست دهد- REUTERS/Hannah Mckay

نواک جوکوویچ با برتری سه بر صفر مقابل تامی پل آمریکایی به فینال اوپن استرالیا رسید و یکشنبه با شکست استفانوس سیسیپاس یونانی می‌تواند برای دهمین بار قهرمان این گرنداسلم شود.

تنیسور صرب شروعی طوفانی داشت و در ست اول ۵ بر یک پیش افتاد، ولی بعد از مشاجره با داور به‌دلیل مکث طولانی برای سرویس زدن، تمرکزش را از دست داد تا نتیجه ۵-۵ شود. او در نهایت این ست را ۵-۷ برد و در دو ست بعدی حریفش را به ترتیب ۱-۶ و ۲-۶ پشت سر گذاشت.

این بیست‌وهفتمین برد متوالی جوکوویچ در اوپن استرالیا است و او موفق شد با این پیروزی، رکورد جدیدی خلق کند. او یکشنبه در صورت شکست دادن سیتسیپاس برای بیست‌ودومین بار قهرمان گرنداسلم خواهد شد تا با رکورد نادال برابری کند. او با بردن این بازی، همچنین می‌تواند رتبه شماره یک تنیس جهان را از آلکاراز پس بگیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نوله که با پای مصدوم بازی می‌کند و در این بازی هم بانداژی روی ران پای چپش بود، بعد از بازی گفت: «کاملا راضی و خشنودم که یک بار دیگر در فینال گرنداسلم بازی می‌کنم. این همان هدف و تصوری است که هنگام ورود به استرالیا داشتم و می‌خواستم برای یک عنوان قهرمانی دیگر در آزاد استرالیا بجنگم.»

پیش از فینال، تصاویری از پدر جوکوویچ در کنار هواداری که پرچم روسیه و عکسی از پوتین در دست داشت، دیده شد. این ماجرا بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت و سردان جوکوویچ مجبور شد که به جای حضور روی سکوها، مسابقه را از هتل تماشا کند.

جوکوویچ بعد از بازی گفت که این اتفاق روی آماده‌سازی او برای این بازی تاثیر گذاشته بود: «پدرم، خانواده‌ام و خودم در دهه ۹۰ درگیر جنگ‌های مختلفی بودیم. همان‌طور که در بیانیه پدرم آمده، ما با جنگ مخالفیم و از هیچ تجاوزی پشتیبانی نمی‌کنیم. طرفداران پوتین از عکس پدرم سوءاستفاده کردند.»

سیتسیپاس در نیمه‌نهایی موفق شد کارن خاچانف روس را سه بر یک شکست دهد و برای دومین بار به فینال گرنداسلم برسد. اولین تجربه فینال تنیسور یونانی در آزاد فرانسه ۲۰۲۱ بود که مغلوب جوکوویچ شد و یکشنبه فرصت دارد از تنیسور صرب انتقام بگیرد. او می‌تواند روی حمایت جامعه مهاجران یونانی ملبورن حساب کند. آن‌ها در بازی نیمه‌نهایی هم حضور پررنگی در ورزشگاه داشتند و تنیسور شماره ۴ جهان را تشویق کردند.

او درباره شانس بردن جوکوویچ و صعود به رتبه اول رده‌بندی تنیس جهان گفت: «این روزها تنیس فوق‌العاده‌ای بازی می‌کنم و از بازی خودم لذت می‌برم. من به بازی مقابل هر حریفی که باشد، خوش‌بینم.»

بیشتر از تنيس