حضور جمانا راشد در نمایش والنتینو در هفته مد فاخر پاریس

جمانا الراشد را که در ردیف اول مهمانان نشسته بود و لباسی از این خانه مد ایتالیایی به تن کرده بود، محمد الترکی، رئیس جشنواره فیلم دریای سرخ همراهی می‌کرد

دکتر راشد یک روز قبل از حضور در پاریس، نمایشگاه هنرهای اسلامی در جده را نیز افتتاح کرده بود-instagram/hiamag

نمایش خانه مد والنتینو در خلال هفته مد فاخر پاریس، روز ۲۶ ژانویه، با حضور مهمانان سرشناس و معروفی از سراسر جهان برگزار شد.

جمانا الراشد، مدیرعامل مرکز پژوهش‌های رسانه‌ای سعودی (SRMG)، آنا هاتاوی، هنرپیشه هالیوود، سوگا، خواننده رپ کره‌ای، دوجا کت، خواننده رپ آمریکایی و سم اسمیت، خواننده و آهنگساز بریتانیایی، ازجمله مهمانان مشهوری بودند که در نمایش والنتینو حضور داشتند.

پی‌یر پائولو پیکیولی، طراح ارشد والنتینو، مجموعه بهار خود را در یک کلوپ شبانه مشکی رنگ در کنار رودخانه سن، در حالی برگزار کرد که خیلی از مشتاقان و هواداران والنتینو روی پل پون الکساندر سوم در دمایی نزدیک صفر جمع شده بودند تا به‌صورت زنده بخشی از نمایش را تماشا کنند.

مجموعه بهار والنتینو با  ۸۹ طرح، جشنواره‌ای از رنگ و تزئینات بود که زرق‌وبرق سبک قدیمی خود را از طراحی‌های باشکوه والنتینو گاروانی، بنیان‌گذار این خانه مد در دهه ۸۰ الهام گرفته بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جمانا الراشد را که در ردیف اول مهمانان نشسته بود و لباسی از این خانه مد ایتالیایی به تن کرده بود، محمد الترکی، رئیس جشنواره فیلم دریای سرخ، همراهی می‌کرد.

جمانا الراشد، مدیر زن یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های رسانه‌ای دنیای عرب، نقشی کلیدی در برگزاری جشنواره فیلم دریای سرخ که در دسامبر سال گذشته در جده برگزار شد داشت.

دکتر جمانا الراشد، یکی از چهره‌های تاثیرگذار در مطبوعات عرب و مدیرعامل «گروه تحقیق و بازاریابی سعودی» (SRMG)‌، در مسئولیت جدیدش به‌عنوان رئیس هیئت امنای بنیاد دریای سرخ تلاش کرد تا ستون‌های جشنواره نوپای فیلم دریای سرخ عربستان سعودی را در جای خود محکم کند. این جشنواره که به گفته فیلم‌سازان زن عربستانی، تحقق یکی از رویاهای غیرممکن آن‌ها را جلو چشمانشان قرار داده است، تاکید مشخص و قدرتمندی بر نقش زنان دارد.

دکتر راشد یک روز قبل از حضور در پاریس، نمایشگاه هنرهای اسلامی در جده را نیز افتتاح کرده بود. این نمایشگاه اولین دو سالانه هنرهای اسلامی در جهان است که در پایانه حج غربی فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز در جده برگزار می‌شود و به مهمانان این فرصت را می‌دهد تا ضمن تماشای اشیای تاریخی و هنری معاصر، به تعامل درباره هنرهای اسلامی بپردازند.

مدیریت این رویداد استثنایی به عهده دو زن با استعداد و خوش‌فکر، ایا البکری، مدیرعامل بینال الدرعیه و فریده الحسنی، مدیر دوسالانه هنرهای اسلامی است.

گروه تحقیقات و رسانه سعودی که جمانا الراشد مدیرعامل آن است، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین گروه‌های انتشاراتی در خاورمیانه است. از دیگر سو، اصلاحات گسترده سیاسی در عربستان سعودی بر نقش ویژه زنان در این کشور و حضور موثرشان در همه عرصه‌های اجتماعی متمرکز شده است. از این نظر، او انتخاب مناسبی برای رهبری جشنواره دریای سرخ است. الراشد با سابقه خبرنگاری در کارنامه‌اش، در حال حاضر مدیریت بیش از ۲۵ شرکت و موسسه مطبوعاتی را بر عهده دارد.

 

بیشتر از زندگی