تداوم خیزش سراسری با شعارهای شبانه در تهران و کرج

تعدادی از اعضای خانواده‌ و بستگان زندانیان غیرسیاسی محکوم به اعدام در تهران مقابل ساختمان قوه قضائیه تجمع کردند

معترضان در شهرهای تهران و کرج شامگاه شنبه اول بهمن‌ماه، در همراهی با خیزش سراسری ایرانیان،  بار دیگر شعارهای شبانه سر دادند و فریاد اعتراض‌ به جمهوری اسلامی از بام خانه‌ها و پشت پنجره‌ها طنین‌انداز شد.

در تهران، معترضان در شهرک اکباتان شنبه شب مانند شب‌های گذشته، از پشت پنجره‌ خانه‌هایشان علیه جمهوری اسلامی شعار دادند. آن‌ها در این اقدام اعتراضی، شعارهای «از زاهدان تا تهران، جانم فدای ایران»، «مرگ بر بسیجی»، «مرگ بر سپاهی تروریست» و «می‌جنگیم، می‌میریم، ایران رو پس می‌گیریم» سر دادند.

در شهرک باقری نیز معترضان در همراهی با خیزش سراسری، ضد جمهوری اسلامی شعار دادند. شعار معترضان در این شهرک «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه»، «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» بود.

تهرانپارس نیز شنبه‌شب صحنه اعتراض‌های ضدحکومتی مردم شد. ساکنان این منطقه در اعتراض‌های خود، شعارهای «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت»، «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر جمهوری اعدامی» سر دادند. از شهرک آپادانا در غرب تهران نیز شعارهایی چون «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان»، «مرگ بر خامنه‌ای، نفرین بر خمینی»، «تجاوز، جنایت، مرگ بر این ولایت» شنیده می‌شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویدیوهای منتشرشده از شهر کرج نیز حاکی از آن است که شعارهای شبانه در این شهر نیز ادامه دارد. شامگاه شنبه یکم بهمن‌ماه، در ادامه خیزش سراسری مردم علیه جمهوری اسلامی، معترضان از خانه‌های خود در کرج، شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «رضا رضا شعار ماست، پهلوی افتخار ماست» و «مرگ بر خامنه‌ای» سردادند.

شعارنویسی و نصب پوسترهای اعتراضی نیز در شهرهای مختلف ادامه دارد. جمعی از معترضان در مترو تهران شعارنویسی کرده و نوشته‌های اعتراضی چسبانده‌اند؛ از جمله شعارهای «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان» و «از نبرد تا پیروزی راهی نیست» که تصاویر منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد بر واگن‌های مترو تهران نوشته شده‌اند.

در سبزوار هم معترضان علیه جمهوری اسلامی دیوارنویسی کردند. در یکی از تصاویر، این دیوارنوشته به چشم می‌خورد که «سر به دار می‌دهیم، تن به ذلت نمی‌دهیم».

در شهر قرچک، معترضان روی دیوارها شعارهای «تروریستی‌شدن سپاه مبارک» و «مرگ بر علی خامنه‎‌‌ای» نوشتند.

جمعی از معترضان در سنندج نیز با انتشار تصاویری اعلام کردند که به یاد داریوش علی‌زاده، از کشته‌شدگان خیزش سراسری، غذای نذری پخش کرده‌اند.

علاوه بر اعتراض‌های داخل ایران، در بسیاری از شهرهای اروپا، کانادا و آمریکا از جمله هامبورگ، کلن، لندن، پاریس، آمستردام، منچستر، دوبلین، مونترال، تورنتو، ونکوور، واشنگتن، نیویورک و لس‌آنجلس نیز روز شنبه تجمع‌های گسترده‌ای علیه جمهوری اسلامی برگزار شد. ایرانیان در این تجمع‌ها خواهان قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌ها تروریستی اتحادیه اروپا شدند.

تجمع ضداعدام مقابل قوه قضاییه

روز شنبه تجمعی اعتراضی علیه حکم اعدام مقابل ساختمان قوه قضاییه در تهران برگزار شد. به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در این تجمع که در تهران مقابل ساختمان قوه قضائیه برگزار شد، تعدادی از اعضای خانواده‌ و بستگان زندانیان غیرسیاسی محکوم به اعدام به این حکم مجازات برای نزدیکانشان اعتراض کردند. 

خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام در زندان‌های قزل‌حصار و ندامتگاه مرکزی کرج با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «اعدام نکنید» و سردادن شعار، خواستار توقف اجرای حکم اعدام نزدیکانشان شدند. بسیاری از آن‌ها خانواده‌‌های محکومان به اعدام مربوط به جرائم مواد مخدر بودند. این خانواده‌ها پیش از این نیز مقابل ساختمان قوه‌ قضائیه تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند که با برخورد نیروهای سرکوبگر و بازداشت تعدادی از حاضران مواجه شده بود.