نتانیاهو و سالیوان بر تلاش مشترک برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران تاکید کردند

مسئله تهدید ایران و عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان سعودی از محورهای گفت‌و‌گوی نتانیاهو و سالیوان بود

نتانیاهو دوران کنونی را چالش‌برانگیز خواند و افزود همکاری میان اسرائیل و آمریکا «می‌تواند منطقه و تاریخ را تغییر دهد»‌ـ Twitter/TheBelaaz

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز پنجشنبه ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) در دفتر نخست‌وزیری در اورشلیم دیدار کردند.

به گزارش آی‌۲۴ نیوز، مسئله تهدید ایران و گسترش روند عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و کشورهای عرب، به‌ویژه عربستان سعودی، از محورهای گفت‌و‌گو بود.

در این دیدار، دو طرف در مورد تلاش‌های مشترک برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای و همچنین مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌ جمهوری اسلامی در منطقه صحبت کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نخست‌وزیر اسرائیل و مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت روابط راهبردی بین اسرائیل و آمریکا و ضرورت تعمیق روابط، در مورد قدم‌های بعدی برای گسترش پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط اسرائیل با برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی گفت‌و‌گو کردند.

نتانیاهو دوران کنونی را از لحاظ امنیتی چالش‌برانگیز خواند و افزود همکاری میان اسرائیل و آمریکا «می‌تواند منطقه و تاریخ را تغییر دهد».

نتانیاهو گفت: «من چهل سال است که پرزیدنت بایدن را به‌عنوان دوست خوب اسرائیل می‌شناسم. می‌دانم که وقتی بحث امنیت ملی باشد، چقدر به شما [جیک سالیوان] اعتماد دارد. ما شما را شرکای وفادار اسرائیل در مسئله امنیت و گسترش صلح می‌دانیم.»

بنا بر اعلام دفتر نخست‌وزیر اسرائیل، پس از این دیدار، سالیوان ملاقاتی مجازی نیز با همتایان اسرائیلی، اماراتی و بحرینی‌اش داشت.

پیش‌ از ملاقات سالیوان و نتانیاهو، سالیوان با همتای اسرائیلی‌اش، تزاخی هانگبی، نیز دیدار کرد و علاوه بر گفت‌و‌گو در مورد مسئله ایران، دو طرف بر همکاری راهبردی و فنی دو کشور تاکید کردند.

سالیوان روز چهارشنبه وارد اسرائیل شد و شامگاه چهارشنبه با اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهوری این کشور، دیدار کرد.

بیشتر از جهان