نئوم؛ پیشرفت در پروژه بزرگ ۵۰۰ میلیارد دلاری عربستان سعودی

تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد پروژه‌های عمرانی شهر آینده‌نگر نئوم تا رسیدن به نتیجه‌ای که معمارانش منتظرش بودند، راه زیادی ندارند

نئوم عربستان سعودی از ویدیو جدیدی رونمایی کرد که نشان می‌دهد در این پروژه تجاری و گردشگری ۵۰۰ میلیارد دلاری‌ــ که بخش مهمی از برنامه‌های متنوع‌سازی پادشاهی سعودی تا سال ۲۰۳۰ است‌ــ  پیشرفت سریعی صورت گرفته است.

با ورود نئوم به مرحله ساخت‌و‌ساز پروژه و افتتاح اولین مقصد گردشگری با نام سینداله در سال ۲۰۲۴، فیلم پیشرفت پروژه تصاویری واقعی از ساخت‌وساز در مقیاسی بزرگ را در مناطق نئوم از جمله لاین، تروجنا، اکساگون و جزیره سینداله نشان می‌دهد.

در این ویدیو سه دقیقه‌ای، کارگران ساختمانی را می‌بینیم که در حال کندن زمین و پی‌ریزی این پروژه عظیم واقع در حاشیه دریای سرخ‌اند. همچنین از پیشرفت‌های جزیره لوکس و جدید نئوم به نام سینداله که قرار است با ارائه‌ خدمات لوکس در تمام طول سال، با بهترین مقاصد گردشگری جهان مانند موناکو و آتن رقابت کند، رونمایی می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حالی که انتظار می‌رود سنداله از اوایل سال ۲۰۲۴ میزبان اولین گرشگردان باشد، این مقصد گردشگری لوکس جدید یک اسکله تفریحی و کلوپ قایقرانی در سطح جهانی خواهد داشت که خود را به عنوان یک افزوده جدید به فصل بین‌المللی قایقرانی معرفی می‌کند.

سینداله، یکی از دروازه‌های اصلی دریای سرخ، زیستگاه تقریبا دوهزار گونه دریایی مختلف است که بسیاری از آن‌ها منحصر به دریای سرخ‌اند.

این ویدیو همچنین کارهای در دست اقدام در مقصد کوهستانی تروجنا را نشان می‌دهد که اولین مقصد مهم اسکی در فضای باز در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است و میزبانی بازی‌های آسیایی زمستانی ۲۰۲۹ را به عهده دارد. به این ترتیب عربستان سعودی اولین کشور در غرب آسیا خواهد بود که موفق می‌شود از بیش از ۳۲ کشور شرکت‌کننده در این بازی‌ها میزبانی کند.

در ادامه این ویدیو، پیشرفت‌های پروژه د لاین به نمایش گذاشته شده است؛ شهری به طول ۱۷۰ کیلومتر و ارتفاع ۵۰۰ متر که هوش مصنوعی آن را اداره می‌شود و برای سکونت ۹ میلیون نفر طراحی شده است. همچنین نشان داده می‌شود که عملیات اجرای پروژه اکساگون، یک شهر صنعتی آینده‌نگر که قرار است بزرگ‌ترین مجتمع صنعتی شناور در جهان باشد، آغاز شده است.

در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی انووا (ENOWA) را شاهد بودیم که مسئول مدیریت سیستم‌های انرژی و آب پایدار نئوم است و دارای بزرگ‌ترین کارخانه هیدروژن سبز جهان است. همچنین سرمایه‌گذاری ۱۷۵ میلیون دلاری در  ولوکوپتر (Volocpter) که نسل بعدی حمل‌ونقل را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این‌ها، در سال ۲۰۲۲ بازی‌های ساحلی نئوم هم برگزار شدند که ورزشکارانی از ۲۵ کشور جهان را به خود جلب کرد. در این سال نشان سبک زندگی انیس‌مور (Ennismore) که سریع‌ترین نرخ رشد در جهان را دارد، اولین شریک هتل برای تروجنا شد.

سعودیا، شرکت هواپیمایی ملی عربستان سعودی، هم اکنون پروازهای مستقیم از لندن و دبی به مقصد نئوم ارائه می‌دهد.

بیشتر از جهان