اورژانس استفاده از آمبولانس برای دستگیری را تکذیب کرد

تعداد دانشجویان بازداشت شده مشخص نیست

رئیس حراست دانشگاه تهران از عوامل بازداشت دانشجویان اظهار بی‌اطلاعی کرد/عکس از ایرنا

در حالی که گزارش‌های متعددی از بازداشت دانشجویان در دانشگاه‌ تهران در جریان اعتراض‌های اخیر منتشر شده، رئیس حراست دانشگاه تهران در گفتگو با ایلنا از عوامل بازداشت دانشجویان ابراز بی‌اطلاعی کرد. به گفته اسماعیل سلیمانی، آماری از تعداد دانشجویان بازداشتی در دست نیست. او در ادامه مدعی شد بر خلاف شایعه‌ها تعداد بازداشتی‌ها زیاد نیست و در ارقام بزرگنمایی می‌شود. به گفته رئیس حراست دانشگاه تهران در روز پنجشنبه ۹-۸ نفر از دانشجویان بازداشتی، آزاد شده‌اند.

در مقابل معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفته که حراست دانشگاه لیست کاملی از دانشجویان بازداشتی تهیه کرده و با نهادهای مختلف و قوه قضاییه برای آزادی آن ها تماس ها و رایزنی هایی شده است. او گفته که آمار دقیقی از تعداد دانشجویان آزاد شده نداریم و آمار در اختیار حراست است.

مجید سرسنگی ابراز امیدواری کرد تا فردا (شنبه) بخش زیادی از دانشجویان آزاد شوند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه تهران بازداشت شده‌اند. شورای صنفی دانشجویان نیز در کانال تلگرامی خود خبر داده بود که نیروهای امنیتی آنها را با آمبولانس به زندان منتقل کرد‌ه‌اند.

این در شرایطی است که پیمان صابریان، رئیس اورژانس تهران امروز دستگیر شدن معترضان با آمبولانس را تکذیب کرده و مدعی شد این شایعه بی‌پایه و اساس است.

او در حالی این گزارش‌ها را شایعه توصیف کرده و می‌گوید  تنها وظیفه انتقال مصدومان بر عهده نیروهای اورژانس است که اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر استفاده افراد خاص از آمبولانس برای گریز از ترافیک خیابان‌ها منتشر شده بود.

بیشتر از