تیم ملی هندبال ایران در محاصره بزرگان

ایران در دور اصلی جام جهانی سه بازی خیلی سخت در پیش دارد

وویوویچ بعد از شکست تیم ملی مقابل اسپانیا گفت: «شرایط خیلی سخت بود- برنا

تیم ملی هندبال ایران به‌رغم شکست سنگین ۲۲-۳۵ مقابل اسپانیا به دور اصلی جام جهانی ۲۰۲۳ صعود کرد. شکست ۳۳-۳۵ شیلی مقابل مونته‌نگرو، پیش از شروع بازی ایران-اسپانیا رتبه سومی تیم ملی در گروه ای (A) مسابقات را قطعی کرده بود و شاگردان وسلین وویوویچ بدون اضطراب به زمین رفتند.

تیم ملی هندبال در اولین بازی موفق شد شیلی را ۲۴-۲۵ شکست دهد و قابل پیش‌بینی بود که همان برد برای صعود به‌عنوان تیم سوم کفایت کند. ایران دومین بازی‌اش را ۳۱-۳۴ به مونته‌نگرو باخت تا بعد از اسپانیا و مونته‌نگرو در گروم سوم شود.

وویوویچ بعد از شکست تیم ملی مقابل اسپانیا گفت: «شرایط خیلی سخت بود. همه شرایط تیم اسپانیا را می‌دانستند و از قدرت آن‌ها آگاه بودند. من سعی کردم انگیزه بازیکنانم بالا برود اما آنچه که می‌خواستم نشد. البته از عملکرد بازیکنانم در نیمه دوم رضایت دارم و خوشحالم که در دور دوم مسابقات حضور داریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مرحله اصلی جام جهانی هندبال در چهار گروه شش تیمی برگزار می‌شود و ایران با اسپانیا، مونته‌نگرو، فرانسه، اسلوونی و لهستان همگروه است. طبق قوانین مسابقات، نتایج مرحله اول در این مرحله هم در نظر گرفته می‌شود و ایران به‌دلیل شکست مقابل دو حریف نخست بدون امتیاز با تفاضل گل ۱۶- در رده آخر این گروه ایستاده است.

شاگردان وویوویچ چهارشنبه با اسلوونی، جمعه با فرانسه و یکشنبه با لهستان میزبان بازی می‌کنند؛ سه حریف قدرتمندی که بردن آن‌ها کار خیلی سختی خواهد بود. فرانسه که با سه پیروزی به این مرحله رسیده، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است، اسلوونی از قدرت‌های هندبال اروپا محسوب می‌شود و بازی مقابل میزبان هم دردسرهای خودش را دارد.

مربی اهل مونته‌نگروی تیم ملی درباره بازی‌های این مرحله گفت: «شرایط سختی است. باید بازی‌های حریفان را ببینم، مخصوصا بازی‌های فرانسه و اسلوونی را [باید] آنالیز کنم.»

وویوویچ که سابقه هدایت اسلوونی را دارد، درباره حساسیت تقابل با این تیم گفت: «من اهل مونته‌نگرو هستم و مقابل این تیم هم بازی کردیم. اگر این به این شیوه نگاه کنیم، همه بازی‌ها برای من حکم احساساتی شدن دارد. اسلوونی تیم قوی است و خوب بازی می‌کند. بازیکنان این تیم در بخش‌های مختلف عملکرد خوبی داشتند. مانند تمام بازی‌ها سعی می‌کنیم مقابل اسلوونی هم بجنگیم تا مرحله‌به‌مرحله بهتر شویم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.»

صعود از این گروه سخت با در نظر گرفتن دو شکست قبلی تیم ملی یک ماموریت غیرممکن است، ولی حضور در این مرحله هم برای هندبال ایران دستاورد مهمی محسوب می‌شود. این تنها دومین تجربه ایران در جام جهانی هندبال است و تیم ملی از جام جهانی ۲۰۱۵ با پنج شکست مقابل بوسنی، مقدونیه، کرواسی، اتریش و تونس به خانه برگشت.

بیشتر از ورزش