مایکروسافت به کارمندانش مرخصی نامحدود می‌دهد

سیستم جدید مرخصی اختیاری (دی‌تی‌او) به این معنی خواهد بود که کارمندان دیگر به ثبت یا جمع و ذخیره روزها برای تعطیلات نیاز ندارند

مایکروسافت گفت قوانین جدید مرخصی برای کارگران ساعتی در ایالات متحده اعمال نمی‌شود - AFP

بر اساس یک نامه درون‌سازمانی، مایکروسافت در تلاش برای «مدرن کردن» سیاست مرخصی خود، به همه کارکنان ایالات متحده مرخصی نامحدود ارائه می‌دهد.

کارکنان این غول فناوری پیش‌تر در هر سال، چهار هفته مرخصی باحقوق به اضافه یک هفته اضافه در هر ششمین سال داشتند. سیستم جدید مرخصی اختیاری (دی‌تی‌او) به این معنی خواهد بود که کارمندان دیگر به ثبت یا جمع و ذخیره روزها برای تعطیلات نیازی ندارند.

کاتلین هوگان، مدیر ارشد مایکروسافت، گفت که این شرکت این تغییرات را از ۱۶ ژانویه ارائه خواهد کرد، اگرچه تنها کارمندان حقوق‌بگیر از این سیاست به‌روزرسانی‌شده بهره‌مند خواهند شد.

هوگان در این یادداشت درون‌سازمانی که نخستین بار «ورج» آن را گزارش کرد، نوشت: «چگونگی، زمان و مکانی که کارهای خود را انجام می‌دهیم، به طرز چشمگیری تغییر کرده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«و همان‌گونه که ما متحول شده‌ایم، مدرن کردن سیاست اعطای مرخصی‌ ما به سمت مدلی انعطاف‌پذیرتر گام بعدی قابل‌انتظار بود.»

همه کارمندان مایکروسافت در خصوص رویکرد جدید مشتاق به نظر نمی‌رسند. کاترین دومانوار، مسئول گزینش و استخدام مایکروسافت، در مطلبی در لینکدین، درباره شکست‌ها و ریزش‌‌های چنین روشی هشدار داد.

او نوشت: «من شخصا هرگز طرفدار پروپا قرص «پی‌تی‌او» نامحدود [مرخصی باحقوق] نبوده‌ام، اما خواهیم دید که اوضاع چگونه پیش می‌رود.»

«تنها دلیل اینکه من درباره مرخصی باحقوق نامحدود تردید دارم، این است که هیچ حفاظتی برای کارمند وجود ندارد. این در اختیار و به‌صلاحدید مدیر است و برای روزهایی که در صورت اخراج [از مرخصی آن روزها] استفاده نمی‌شود، هیچ پرداختی وجود ندارد.»

مایکروسافت گفت قوانین جدید مرخصی برای کارگران ساعتی در ایالات متحده اعمال نمی‌شود، زیرا قوانین دستمزد فدرال و ایالتی اجرای آن را دشوار می‌کند. کسانی که خارج از ایالات متحده به سر می‌برند، مزایای مرخصی فعلی خود را حفظ خواهند کرد.

بر اساس این یادداشت درون‌سازمانی، این شرکت همچنین به ارائه ۱۰ روز تعطیلات شرکتی، مرخصی بدون حقوق، مرخصی استعلاجی و سلامت روانی به همه کارمندان ادامه خواهد داد.

مایکروسافت در معرفی سیستم جدید مرخصی اختیاری (دی‌تی‌او) از دیگر شرکت‌های فناوری ایالات متحده از جمله نتفلیکس، اوراکل و سیلزفورس دنباله‌روی می‌کند. در امتیازدهی‌های وب‌سایت‌های مقایسه شغلی، کارمندان در اولویت‌بندی معمولا کنار مراقبت‌های بهداشتی، خط مشی و سیاست مرخصی یک شرکت را به عنوان دومین مزیت قرار می‌دهند.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی