ولیعهد عربستان سعودی به‌عنوان تاثیرگذارترین رهبر جهان عرب انتخاب شد

شیخ محمد بن‌زاید آل‌نهیان، رئیس دولت امارات متحده عربی، در جایگاه دوم پرنفوذترین چهره سیاسی جهان عرب برگزیده شد

بسیاری از برنامه‌های توسعه‌محور شاهزاده محمد بن سلمان در چارچوب طرح «چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی» تعریف شده است - Bandar AL-JALOU  AFP

بر پایه نتایج یک نظرسنجی که به‌تازگی انجام شده است، شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، به‌عنوان تاثیرگذارترین رهبر جهان عرب در سال ۲۰۲۲، معرفی شد.

شبکه خبری راشاتودی روز سه‌شنبه دهم ژانویه (۲۰ دی‌ماه)، در گزارشی اعلام کرد شاهزاده محمد بن سلمان با کسب و هفت میلیون و ۳۹۹ هزار و ۴۵۱ رای، از مجموع ۱۱ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۵۶۴ رای شرکت‌کنندگان، به‌‌عنوان پرنفوذترین چهره سیاسی-اجتماعی کشورهای عربی انتخاب شده است.

شبکه خبری العربیه نیز در گزارشی نوشت که درصد آرای شاهزاده محمد بن سلمان، رکورد نظرسنجی راشاتودی را که هر ساله در پایان سال میلادی انجام می‌شود، شکست.

بر پایه داده‌های این نظرسنجی، شیخ محمد بن‌زاید آل‌نهیان، رئیس دولت امارات متحده عربی، با ۲۴.۸ درصد آرا (دو میلیون و ۹۵۰ هزار و ۵۴۳ رای) در جایگاه دوم قرار گرفت.

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر، نیز با کسب ۱۱.۷ درصد از کل آرای شرکت‌کنندگان، مقام سوم پرنفوذترین چهره جهان عرب را به‌ دست آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طی سال‌های گذشته، شاهزاده محمد بن سلمان، به‌دلیل تلاش‌هایش برای پیشبرد برنامه‌های بلندپروازانه توسعه اجتماعی-اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، تنوع‌بخشی به اقتصاد عربستان، حمایت از طرح‌های مرتبط با توانمند‌سازی زنان، اصلاح قوانین خانواده و لغو ممنوعیت رانندگی زنان، به‌عنوان یک چهره تاثیرگذار در منطقه و جهان شناخته شده است.

در مهرماه گذشته، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، شاهزاده محمد بن سلمان را به سمت ریاست شورای وزیران و نخست‌وزیر این کشور منصوب کرد.

در سال‌های گذشته، دولت عربستان سعودی تلاش کرده است در عرصه بین‌المللی نیز فرصت‌های بیشتری در اختیار زنان سعودی قرار دهد. در حال حاضر، پنج تن از زنان دیپلمات این کشور، عربستان سعودی را در جهان نمایندگی می‌کنند. 

بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌محور شاهزاده محمد بن سلمان در چارچوب طرح «چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی» تعریف شده است.

این برای بار دوم است که ولیعهد عربستان سعودی، در نظرسنجی سالانه راشاتودی، مقام نخست را به‌دست می‌آورد.

بیشتر از جهان