امارات متحده عربی می‌گوید هولوکاست را در مدارس آموزش خواهد داد

مقام‌های امارات متحده عربی در بیانیه‌ای اعلام کردند که تدریس هولوکاست را برای بشریت ضروری می‌دانند

در پی توافق تاریخی ابراهیم، امارات متحده هولوکاست را در سرفصل‌های آموزشی مدارس ابتدایی و متوسطه تدریس خواهد کرد-AFP

سفارت امارات متحده عربی در ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه ۹ ژانویه (۲۰ دی) اعلام کرد که کلاس‌های تاریخ در مدارس ابتدایی و متوسطه در سراسر این کشور، تدریس در مورد هولوکاست را آغاز خواهند کرد.

سفارت امارات متحده عربی جزئياتی در مورد این برنامه درسی ارائه نداده است، اما در این بیانیه آمده که مقامات این کشور تدریس هولوکاست را برای بشریت ضروری می‌دانند. این اطلاعیه پس از آن اعلام می‌شود که امارات روابط خود را با اسرائیل سه سال پیش در سال ۲۰۲۰ عادی کرده بود. عادی‌سازی روابط این دو کشور جزو بخشی از پیمانی است که با میانجی‌گری دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا صورت گرفت. این توافق به اسم «پیمان ابراهیم» معروف است.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سفارت امارات متحده عربی با اشاره به این پیمان در توئیتی نوشت: «در پی توافق تاریخی ابراهیم، امارات متحده هولوکاست را در سرفصل‌های آموزشی مدارس ابتدایی و متوسطه تدریس خواهد کرد.»

دبرا لیپشتات، فرستاده ویژه آمریکا برای نظارت و مقابله با یهودستیزی، این اطلاعیه را در توییتی ستود. در طول هولوکاست، آلمان نازی به طور سیستماتیک ۶ میلیون یهودی اروپایی را در طول جنگ جهانی دوم به قتل رساند. اسرائیل که در سال ۱۹۴۸ به عنوان پناهگاهی برای یهودیان تأسیس شد، به هر فرد یهودی‌تبار تابعیت اعطا می‌کند.

کشورهای عربی پیش از پیمان ابراهیم از به رسميت شناختن ديپلماتيک اسرائيل خودداری می‌کردند، چراکه تصرف سرزمین‌های فلسطينيان توسط اسرائیل در طول چندین دهه پیش منجر به ایجاد تنش بین این کشورها و اسرائیل شده است.

این اطلاعیه پس از آن اعلام می‌شود که دیگر کشورهای عربی هفته گذشته بازدید ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل با گرایش راست افراطی، به مسجدالاقصی را محکوم کردند.

بازدید ایتامار بن‌گویر از مسجدالاقصی باعث خشم فلسطینی‌هایی شد که چنین دیداری را یک اقدام تحریک‌آمیز خواندند.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، اردن و مصر نیز اقدام ایتامار بن‌گویر را محکوم کردند. بن‌‌گویر، رهبر «حزب قدرت یهود»، خواستار اخراج اعراب-اسرائیلی‌ شده است که به نظر می‌رسد به دولت اسرائیل  وفادار نیستند.

بیشتر از جهان