پله، بازیکن افسانه‌ای فوتبال، در ۸۲ سالگی درگذشت

نیمار، بازیکن نامدار فوتبال برزیل، در حساب اینستاگرام خود نوشت:«[پله] فوتبال را به هنر و سرگرمی تبدیل کرد و به فقرا، سیاه‌پوستان و برزیل صدا بخشید»

ادسون آرانتس دو ناسیمنتو، ملقب به پله، روز پنجشنبه، ۲۹ دسامبر ۲۰۲۲، در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

شبکه خبری سی‌ان‌ان با انتشار خبر درگذشت پله، نوشت این بازیکن اسطوره‌ای فوتبال برزیل و جهان نخستین بازیکنی بود که به نماد بین‌المللی ورزش پرطرفدار فوتبال تبدیل شد.

کلی ناسیمنتو، دختر پله، نیز با انتشار یک تصویر از اعضای خانواده خود در حساب اینستاگرامی‌اش، در متنی که به‌مناسبت درگذشت پله نوشته بود از هواداران پدرش قدردانی کرد و خواهان آرامش روح این بازیکن سابق تیم ملی فوتبال برزیل شد.

پله در آخرین روزهای ماه نوامبر سال جاری میلادی، به‌علت ابتلا به عفونت ریه و همچنین سرطان روده بزرگ، در یکی از بیمارستان‌های شهر سائوپائولو، واقع در برزیل، بستری شد. با این وجود، هفته گذشته پزشکان معالج او اعلام کردند با توجه به پیشرفت سرطانِ پله، وضعیت سلامتی او نیز رو به وخامت گذاشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌این ترتیب در بیانیه‌ای که مدیریت بیمارستان آلبرت انیشتنِ شهر سائوپائولو در روز پنجشنبه منتشر کرد، علت مرگ پله نارسایی چند عضو بدن او در اثر پیشرفت سرطان روده بزرگ ذکر شده است.

پله در چهار جام جهانی حضور داشت. در این چهار دوره مسابقات برای تیم ملی فوتبال برزیل بازی کرد و همراه با تیم متبوعش موفق به قهرمانی در سه دوره از این مسابقات شد؛ موفقیتی که تاکنون نصیب هیچ‌ یک از بازیکن‌های بزرگ تاریخ فوتبال جهان نشده است.

سی‌ان‌ان در گزارش روز پنجشنبه خود در مورد خبر مربوط به درگذشت پله، به‌نقل از خود او، چنین نوشت:«من به‌دنیا آمدم تا فوتبال بازی کنم، درست مثل بتهوون و میکل آنژ که برای نوشتن موسیقی و نقاشی کشیدن [به‌دنیا آمده بودند.]»

همزمان با انتشار خبر درگذشت پله، باشگاه سانتوس اف‌سی، که نخستین باشگاهی است که پله در آن بازی کرد، در حساب توییتری‌اش تصویری از او را منتشر کرد و در کنارش نوشت:«ابدی».

نیمار، بازیکن بنام تیم ملی فوتبال برزیل، نیز با انتشار متنی در حساب کاربری اینستاگرام خود نوشت:«[پله] فوتبال را به هنر و سرگرمی بدل کرد و به فقرا، سیاه‌پوستان و برزیل صدا بخشید.»

بیشتر از فوتبال